bystricke napsal:
jasně vždy je něco nýtované,ale pak jsou takové,které nýty nemajínevěříš? tak hledej,najdi aspoň jeden
nejde mi vložit zničeho nic fotka,takže jen tekst,svařuji vše a to včetně dna
Jo to vím že je svařuješ včetně dna
Jen jsem chtěl poukázat na to že na těch nýtech něco bude když to osvědčení "značkoví" výrobci pořád používají. Já mám taky Topcase svařovanaj a dno mám nýtované a neteče do něj. Osobně si myslím že díky těm nýtům na dně to při pádu pustí více do pružení a nejsou pak tahové škody ale já nejsem v tomhle študovanej takže jen můj názor.
Jinak tvoje kufry sou moc hezký a je jen škoda že je neděláš třeba na 12GS s origo těma bazmekama místo puků který se tak pohodlně nacvaknou a zajistí zámkem.
Jediný důvod proč se dna kufrů nýtujou je technologický.Prostě je jednodušší to tam napráskat nýtama,než to složitě a pracně vařit a snažit se kompenzovat tepelné deformace.Pevnostně je na tom výrazně lépe svar (udává se až 20%),protože nýtovaný spoj má slabinu při namáhání ve "střihu".Naopak výhodou nýtů je v rozebíratelnosti spoje při případných opravách.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Tak bych byl rád za trošku osvěty a nabudůci raz budem chytřejší proč je dno u kufrů BMW nýtované a proč je víko které je prakticky opakem dna svařované když technologicky je to skoro na stejno a dno se poškodí při pádu nejmíň když by to bylo jen k vůli snadnější výměně dílu. Nejvíce to vždy odesere hlavně u bočáků bok. Tím pádem strácí pointu snadnější výměna dna když rozkašíruješ kufr z boku nebo zhora
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Luky1 napsal:
Tak bych byl rád za trošku osvěty a nabudůci raz budem chytřejší proč je dno u kufrů BMW nýtované a proč je víko které je prakticky opakem dna svařované když technologicky je to skoro na stejno a dno se poškodí při pádu nejmíň když by to bylo jen k vůli snadnější výměně dílu. Nejvíce to vždy odesere hlavně u bočáků bok. Tím pádem strácí pointu snadnější výměna dna když rozkašíruješ kufr z boku nebo zhora
No.Pomotal jsi to hezky dohromady.Začnu od konce.Nýtování JE rozebíratelný spoj a rozebíratelnost je výhoda oproti svařování.Tečka.Nijak to nesouvisí s tím,jestli rozbiješ na kufru to nebo ono.....Obecná informace
To za prvé.Z druhé.Bystřa by ti potvrdil,jak je složité vevařit dno kufru do korpusu bez toho,že zdeformuješ celý kufr.proto ten výrobce,který se s tím nechce s.át, dno nanýtuje.Víko taky není práce pro ****y,ale už se pereš jen s jedním dílem a né se sestavou dvou kusů.Kapiš?
A svoji roli ve výrobě hraje i konstrukce kufrů,uchycení,těsnění,.........Atd.
Obecný mustr není,pokud netrváš na druhu výroby za každou cenu jako Bystřa,protože je to součást jeho značky a zakládá si na tom.
Kapiš?
Samozřejmě to,co platí teď,za pár let už platit nemusí,protože se technologie vyvíjejí naprosto šíleným tempem a o čem se před pár lety nikomu ani nezdálo, je dnes norma.Bych mohl vyprávět....
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Luky1 napsal:
Tak bych byl rád za trošku osvěty a nabudůci raz budem chytřejší proč je dno u kufrů BMW nýtované a proč je víko které je prakticky opakem dna svařované když technologicky je to skoro na stejno a dno se poškodí při pádu nejmíň když by to bylo jen k vůli snadnější výměně dílu. Nejvíce to vždy odesere hlavně u bočáků bok. Tím pádem strácí pointu snadnější výměna dna když rozkašíruješ kufr z boku nebo zhora
No.Pomotal jsi to hezky dohromady.Začnu od konce.Nýtování JE rozebíratelný spoj a rozebíratelnost je výhoda oproti svařování.Tečka.Nijak to nesouvisí s tím,jestli rozbiješ na kufru to nebo ono.....Obecná informace
To za prvé.Z druhé.Bystřa by ti potvrdil,jak je složité vevařit dno kufru do korpusu bez toho,že zdeformuješ celý kufr.proto ten výrobce,který se s tím nechce s.át, dno nanýtuje.Víko taky není práce pro ****y,ale už se pereš jen s jedním dílem a né se sestavou dvou kusů.Kapiš?
A svoji roli ve výrobě hraje i konstrukce kufrů,uchycení,těsnění,.........Atd.
Obecný mustr není,pokud netrváš na druhu výroby za každou cenu jako Bystřa,protože je to součást jeho značky a zakládá si na tom.
Kapiš?
Samozřejmě to,co platí teď,za pár let už platit nemusí,protože se technologie vyvíjejí naprosto šíleným tempem a o čem se před pár lety nikomu ani nezdálo, je dnes norma.Bych mohl vyprávět....
Nekapiš protože si myslím že třeba BMW vyrábí strojně takže odpadá nějaké extra složitost když to vaří stroj, to samé s kufry Trax.
To že si na tom Bystřa zakládá beru ale neberu hanění nýtovanejch kufrů a tím pádem i obsilikonovanejch jako by to byl odpad. Né každej si totiž tady z těch lidí může Bystřovi kufry koupit, a značka za materiál bude u některých vždy ta nejlíbivější. Taky tady nikdo nepíše že ty ručky na kufrech sou jak z marzu že třeba na traxech nebo Nomáda to má lepší protože tam má místo ruček příchyty.
Pro každýho je dobrý to co se mu líbí a myslím že nejde jednoznačně říci že jen k vůli tomu že jsou celosvařované tak sou lepší. Vzpomenu zase BMW kufry, myslíš že tato značka kdyby uznala že celosvařované jsou lepší tak by to tak nevyráběla? Nemyslím že je nevyrábějí jen z toho důvodu že jsou složitější na výrobu.
PS. neřekl a ani nijak jsem nemyslel že by Bystřa nedělal kvalitní kufry
Upravil Luky1 dne 23-10-2012 01:38
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Nekapiš protože si myslím že třeba BMW vyrábí strojně takže odpadá nějaké extra složitost když to vaří stroj, to samé s kufry Trax.
To že si na tom Bystřa zakládá beru ale neberu hanění nýtovanejch kufrů a tím pádem i obsilikonovanejch jako by to byl odpad. Né každej si totiž tady z těch lidí může Bystřovi kufry koupit, a značka za materiál bude u některých vždy ta nejlíbivější. Taky tady nikdo nepíše že ty ručky na kufrech sou jak z marzu že třeba na traxech nebo Nomáda to má lepší protože tam má místo ruček příchyty.
Pro každýho je dobrý to co se mu líbí a myslím že nejde jednoznačně říci že jen k vůli tomu že jsou celosvařované tak sou lepší. Vzpomenu zase BMW kufry, myslíš že tato značka kdyby uznala že celosvařované jsou lepší tak by to tak nevyráběla? Nemyslím že je nevyrábějí jen z toho důvodu že jsou složitější na výrobu.
PS. neřekl a ani nijak jsem nemyslel že by Bystřa nedělal kvalitní kufry
BMW kufry přímo nevyrábí,mají externího dodavatele (Touratech ?).To je jedna věc a druhá věc je to úsměvné přesvědčení,že BMW se třese na to,aby ti dodala to nejlepší. To mě baví ze všeho nejvíc. Jediné na co se BMW třese,jsou tvoje prachy.Za ty ti dodá maximálně možný kompromis mezi kvalitou a cenou,podpořený "příběhem" ,abys tak neremcal při placení.... Něco málo mám s tímhle "světem" společného ,takže sorry,ale žiješ v omylu.
...a zpátky ke kufrům.Pevnostně je na tom lépe svařovaný spoj.Výhodou je 100% těsnost ve spojích,designová "čistota".Nevýhoda- cena a komplikace při případné opravě.
Nýtovaný spoj: nevýhoda -nižší pevnost,ne vždy zaručená těsnost a trvanlivost spoje.Výhoda- cena výroby,rozebíratelnost spoje (levnější oprava).
Nemá smysl se v tom dál nimrat.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Dobře příště toho výrobce napíšu s uvozovkama protože dneska skoro všechny značky zadávají výrobu do firem které se tím zabývají, je snad jaksi jasné že ani BMW nebude mít fabriku jen na kufry, ostatně nemá ani fabriku kde si odlévá třeba kardany atd.
Neřkl bych že žiju v omylu, spíš jsem optimista, v tomto světě se totiž pohybuju také, teda né v kufrech ale v prodeji a nabídkách lodí a lodních motorů což mám jako "bočák koníčka".
Zákazník chce vždy slyšet proč si má koupit to či ono a že rozhodně neudělal s výběrem chybu.
Na ty prachy se netřese jen BMW ale všichni co něco nabízejí...prodávají... a je to logické. Pevnost a vodoodolnost ti neberu jen si pořád myslím že na tom bude něco víc proč ty kufry nedělají celosvařované když je to strojní výroba a těch kufrů prodají víc jak Bystřa tak by si mohli dovolit to dno svařovat také ale z nějakého důvodu to nedělají žádní značkoví výrobci
Mno asi to bude opravdu i tím že vyrábí v jednom typizovaném rozměru a dodávají to i jako náhradní díly kdy si to zákazník může opravit "vyměnit" doma sám za relativně rozumný peníz a rychlou dobou dodání dílu a to i na cestách v čemž já spatřuji třeba dost velkou výhodu oproti svařovaným. Ale jak jsi napsal, nemá to cenu dál pitvat
Upravil Luky1 dne 23-10-2012 22:34
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Mam doma BEGRy na 11tce a nove originaly BMW na 1200GSA. Na prvni pohled jsou Begry robustnejsi, tlustsi plech, rantl po obvodu, atd. Nekolikrat mi masina spadla na kufr a krom oderky absolutne zadne poskozeni. Original ma supr zamky+uchyceni, ale neverim, ze mechanicky vydrzi to co Begr. Staci vzit ty dva kufry do ruky....
Tos tak
BMW R1200GSA, 2012
BMW R1100GS, 1998
BMW F650GS, 2005
YAMAHA XT600Z TÉNÉRÉ, 1990
Bejvávalo: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
To že jsou origo kufry z tenčího materiálu zřejmě bude tím že se mají při pádu deformovat a tím pohltit podstatnou část energie nárazu. Tím že jsou pevnější ti naopak může střihnout šrouby držáků kufrů a pod. v horším případě ti u BMW zkřiví podsedlovku.Třeba starší kufry Zega, ty se deformují u pádu celkem dost a nikdy neuletělo něco jinýho nebo se nehla podsedlovka, sedneš.. vemeš šutr a pěkně je vyklepeš že skoro nebude znát že byly bouchlý v čemž já spatřuji jistou výhodu. Né vždy totiž platí že co je předimenzovaný je lepší, taky budou mít větší váhu když je tam více materiálu, dnes v době kdy někteří odlehčují motorky jak jen to jde a zhodí i třeba jeden přední kotouč aby to bylo lehčí pak určitě nedožene získané odlehčení těžším kufrem. Kapitola samo o sobě je pak to uchycení které je třeba u BMW velmi komfortní. Ohledně těch Zega kufrů se zeptej Tomáše z Touratechu, ten nedá ne Zegy dopustit právě k vůli tomuto.
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Tímto bych chtěl poprosit admina jestli by nepřesunul tuto naši plodnou debatu někde jinde ať tady nezasíráme vlákno Bystřovi.
Tímto i nadále tvrdím byť to z debaty tak nevyplývá že Bystřa má rozhodně hezké a kvalitní kufry za rozumnou cenu.
Debata je jen o tom zatracování nýtů nikoliv kvality Bystřových kufrů.
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Luky1 napsal:
To že jsou origo kufry z tenčího materiálu zřejmě bude tím že se mají při pádu deformovat a tím pohltit podstatnou část energie nárazu. Tím že jsou pevnější ti naopak může střihnout šrouby držáků kufrů a pod. v horším případě ti u BMW zkřiví podsedlovku.Třeba starší kufry Zega, ty se deformují u pádu celkem dost a nikdy neuletělo něco jinýho nebo se nehla podsedlovka, sedneš.. vemeš šutr a pěkně je vyklepeš že skoro nebude znát že byly bouchlý v čemž já spatřuji jistou výhodu. Né vždy totiž platí že co je předimenzovaný je lepší, taky budou mít větší váhu když je tam více materiálu, dnes v době kdy někteří odlehčují motorky jak jen to jde a zhodí i třeba jeden přední kotouč aby to bylo lehčí pak určitě nedožene získané odlehčení těžším kufrem. Kapitola samo o sobě je pak to uchycení které je třeba u BMW velmi komfortní. Ohledně těch Zega kufrů se zeptej Tomáše z Touratechu, ten nedá ne Zegy dopustit právě k vůli tomuto.
Honit kila, né-li gramy na cestovním enduru, které nakládám na dlohou cestu mi připadá minimálně úchylné. Nechám doma jednu konzervu a rozdíl v hmotnosti je vymazaný. To opravdu není argument. Toto má možná smysl u závodních speciálů ale v našem případě to je blbost totální.
Co se týká deformačních vlastností - na tom může být trocha pravdy, pravda, ale tak rychle jsem ještě nepadal ani s jednou motorkou, takže nemůžu posoudit. Co říká Kocanda, nebo co říká Bystřiký.....každý si logicky chválí to svoje. Já jen pocitově volím věci robustnější...nicméně na tu novou mašinu jsem koupil originály právě kvůli tomu jejich systému upínání, který se mi líbí. Toš tak...
Ty jsi ten co dělá i do lodí?
BMW R1200GSA, 2012
BMW R1100GS, 1998
BMW F650GS, 2005
YAMAHA XT600Z TÉNÉRÉ, 1990
Bejvávalo: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
K té váze jsem napsal někteří, osobně znám dva lidi kteří hodně řeší váhy všech doplňků na moto. Ono totiž jednu konzervu ti udělají kufry, druhou padací rámy, třetí konzerva bude různé hrazdičky a držáky na navigaci atd.aatd.. a najednou máš konzerv že by jsi na nich vydržel měsíc
Tak trošku do lodí dělám, mám to jako koníček a kamarádovi z Polska tady vystavuju na internet lodě a motory, teď už převážně jen ty motory protože mít před domem pořád nějakou bárku a starchovat se jestli ji někdo nepoškodí nebo nečajzne je na pikaču, jestli nějakou loď máš tak výš o čem mluvím. Prodám tak 15-20 motorů a dříve i 5 lodí za rok, primárně mě ale živý stavební FA.
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
vidím, že se proháníš v našich Otrokovických výsostných vodách .
Možná budu časem shánět závěsnou Hondu 70/90 PS , tak tříletou max. Chtěl bych ji vyměnit za EVIRUDE 60, který mám teďka......ale říkám je to hodně výhledová akce. Kdyby jsi měl časem takový nějaký motor za super cenu, dej vědět...
...jinak kufry BEGR forever....ať se držíme tématu
Upravil LiborJ dne 24-10-2012 23:11
BMW R1200GSA, 2012
BMW R1100GS, 1998
BMW F650GS, 2005
YAMAHA XT600Z TÉNÉRÉ, 1990
Bejvávalo: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
nechte to tady,i pro mě je to poučný a můžeme si o nýtech zanotovat
já netvrdím,že je úplně všechno špatně jen to moje je nejlepší,myslím že je jen dost dobré a je postavené tak,aby si měl i po pádu škody minimální,co jsem zatím měl možnost vidět,při pádu a následném skluzu jede motorka po předním rohu kufru nebo boční hraně a zatím všechny přežili bez větší škody,bez toho že by praskl svár,navíc ti ochránil i věci uvnitř,tím nemyslím staré tepláky,třeba noutbuky,foťáky,porcelán po babičce
co várka plechu,to je snad jiný složení plechu,někdy se to vaří dobře,někdy utoho rostu,svár aby splnil svůj účel,musí být proveden přesně a hlavně rychle,jen díky tomu že jsem dělal dlouhá léta(11)s nerezovým plechem(0,5-0,8mm) sem byl slušně připraven na hliník
nýty,jasně že je to jednodužší,i já to umím ale nechci to dělat.
měl jsem tady před měsícem cestovatele z austrálie http://www.capeto...ogspot.cz/ opravoval sem mu zegy,být to normální chlap,poslal bych ho do zadele,nasračku rozlámaný kufr,v tanzánii mu tam vkládali ocelový plech a než dojel sem rozpadalo se to úplně,odpiplat od silikonu,na plášti posvařovat praskliny a zanýtovat oválné díry a to vše tak aby dotoho neteklo,bo pokračoval na nordkapp.taky mu ten kufr při pádech lépe absorboval nárazy a to tak že mu pak nýtama šla voda dovnitř,mimo jiné se mě i ptal,proč si myslím,že jsou mé kufry lepší,tak sem mu položil na zem svůj kufr a postavil sem se na bok kufru,požádal sem ho,jestli tu můžu udělat i s jeho kufrem,pochopil rychle a odmítl to a votom to je,snažím se to udělat pořádně a nešidit to
bystricke přiložený následující obrázek:
Byl jsem v diskuzi požádán o přesunutí některých příspěvků jinam. Jde to, ale udělat to tak, aby úpravy nenarušily návaznost v diskuzi není jednoduché. Navíc je většina příspěvků k věci ...obecně k tématu Kufry.
Vyřešil jsem to tedy odstraněním dvou příspěvků, které byly zcela mimo téma a patřily např. do Komerční inzerce (lodní kufry) a zbytek nechám jak je.
Jak píšu výše, diskuze ke konstrukci kufrů tady myslím ničemu nevadí, ale pokud chcete, můžete k rozvoji diskuze o kufrech použít třeba už existující" obecnější" vlákno Kufry.
...a poprosím: Ušetříte mi práci, když se při psaní svých příspěvků budete držet pravidel stránek viz. Pravidla portálu. Díky!
měl jsem posílat kufry na výstavu motorek do itálie,ale došlo ke změně objednávky,tím pádem mi tu stojí dvě sady kufrů k okamžitému odběru:
stříbrno-červené s výřezem na výfuk,kufry pasují na originální nosič bmw
černo-bílé bez výřezu na výfuk
obě sady jsou vyrobené v rozměru 28x44,výška 38 cm
při rychlém jednání sleva
tyto mi tu leží ladem kufry bez výřezu,dají se namontovat na jakýkoliv rovný držák,na jakoukoliv motorku
rozměr 44x28x V 38cm
bystricke přiložený následující obrázek: