25.4. 2024 11:42
Navigace
· Úvodní stránka
· Diskuzní fórum
· Zprávy
· Články
· Odkazy
· Kalendář

· Pravidla portálu
· Návody
· Vyhledávání
· Kontakt
Poslední články
· Test
· CENDURO BABÍ LÉTO ...
· TIP NA VÝLET: AUTO ...
· Stretnutie Mototuris...
· TEST DEXSHELL OVERCA...
Reklama
Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Poslední komentáře
Články
Na ktm 950 adventure mam sadu E 07 a jsem na vy...
to svedikgs: poslal jsem ti PM
Cauko ako to je zo zaslanim na SK?Co to stoji v...
moja XRV (Africa Twin) a Mitas: E-09: Predok s...
Zprávy
26-[b]29[/b]
Také přeji vše nejlepší do Nového roku,sp...
Jo kamaráde ,není termín ten,aby se hodil v...
Škoda,že je zrovna DR BIG sraz. Jel Bych se p...
Partnerské weby
Diskuze Fóra
Nejnovější diskuze
· CENDURO VÍTANIE JARI 2024
· GENEZE - vše pro zážitek z jízdy
· BMW F 900 GS
· Suzuki DR 350
· Honda XL750 Transalp
Nejdiskutovanější
· Moravský OFF [6039]
· Východní čechy [3300]
· Morava - vyjížďky, setkání, srazy, akce ... [3186]
· Severní Čechy - vyjížďky a jiné akce. [2376]
· Motodoplňky Marselus [975]
Google Translate
Hledání
Reklama
Číst diskuzi
 Tisk diskuze
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
xx4
#1 Vytisknout diskuzi
Přidané 14-03-2014 17:54
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

Nemáte někdo z Afričanů zkušenost s povolením "zamrzlého" šroubu na kterém visí destičky?Jde o zadní třmen.

Petrolej a podobné "povolováky" nepomohly.Mám podezření,že ten kok.ot bývalý majitel to dal na lepidlo.Shock Když bude nejhůř,nechám to v práci vyjiskřit,ale byl bych raději,kdyby se to podařilo povolit doma...hmm S tím,že přijdu o ten šroub jsem smířený...helplessSmile

'http://img.pictureup.cz/14032014/f26d937d81d3e4ed76f35f7c9d27308bdb17706f.jpg'
Upravil xx4 dne 14-03-2014 17:55
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
hobr
#2 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 18:21
Člen

Příspěvek: 820
Založený: 03.01.11

Ohřát?helpless
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
 
magoss
#3 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 18:36
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 856
Založený: 26.08.10

Me takhle sem tam pomohla brzdova kapalina,par dni to promazavat,zkusit nahrat,velke sikovky?helpless
Víte, já jsem jediný Pučmeloud na světě občaneblushingGrin
 
http://www.ffa.vutbr.cz/~xvpokornag/
Lasky
#4 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 19:12
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 75
Založený: 04.11.12

Já bych mu asi zkusil nandat pár ran kladivem a případně ohřát, to velmi často zafunguje. Pokud tam nějaký pako nandalo lepidlo, tak by tím teplem mohlo povolit.
Tyhle lepidýlkáře aby šlak vzal. Nechápu co se to rozmohlo za módu s těmahle lepidlama.Až na několik málo míst uvnitř motoru lepidlo vůbec není potřeba, ale někteří pacienti bez toho neutáhnou ani zrcátko.
 
John
#5 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 19:36
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 263
Založený: 26.03.11

Ahoj Pavle. počítám, že máš vyšroubovanou krytku nad tou imbusovou hlavou čepu. Potom zkus zakápnout tu dírku brzdovkou, pak si sežeň odpovídající imbus na ořechu a přes dlouhou tyč to zkoušej povolit. Klidně to nech zakápnuté přes noc. Ten ocelový čep se v tom hliníkovém bloku docela rád zaoxiduje. Konečné řešení je potom odvrtat a dát nový čep
 
http://www.africatwin.cz/?show=71
petr_t
#6 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 20:23
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 691
Založený: 15.05.10

V pohodě to vyleptáš kyselinou dusičnou,běžně tak dělám zalomené odvzdušńováky i šrouby v hlavách atd.Za pár hodin je po problému,pak jen prořežu závit a hotovo.Wink
s větrem ve vlasechmusic
 
xx4
#7 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 21:00
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

Hobr-Nahříval jsem a bez úspěchu
Magoss-Ani brzdovka,ani petrolej a ten má schopnost vzlínat i po skle..
Lasky,John-mám na povolování rázový klíč (nebo jak se tomu správně říká).Nejdřív povolil bit a při druhém pokusu šestihran ve šroubu.Byl už ale od předešlého majitele načlý,takže jsem to čekal.Nechal jsem si v práci udělat spešl svěrku z nejtvrdší dostupné nástrojovky (Böhler K110) a jak je vidět na fotce,zažrala se do čepu fest,jenže ten se začal jen kroutit kolem své podélné osy,ale nepovolil Shock.Spíš bych ho ukroutil..Frown Fakt by mě zajímalo,co vedlo konstruktéra k tak dementnímu řešení čepu.Ten by stačil dát suvně a z jedné strany jistit závlačkou a z druhé klidně tou krytkou.Nejsou tam prakticky žádné boční tlaky.To by udržel jako závlačka i hřebík "papírák" pissed
petr_t- Na tohle už bych musel třmen odpojit od hadic a tomu se chci vyhnout.Ale když nebude zbytí....helpless Máme v práci vyjiskřovačku.Ta to vypucuje jak nic,ale zas té zbytečné práce kolem toho...pissed

Díky kluci.Přemýšlím,že trošku změním konstrukci tohodle dílu,protože to je jak pomsta za Hirošimu a né brzový třmen...
Upravil xx4 dne 14-03-2014 21:03
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
PetrAT
#8 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 21:14
Člen

Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10

Pavle, afriku mám 10 let a tranďáka 9
Tento čep nikdy nebyl problém vyšroubovat
Větší průser je ta krytka co ho kryje, ale manželka mi pořídila úderový šroubovák a tak místu ku*vování to jde raz dva
Souhlas, toto řešení nissinu taky nechápu, ale při běžné údržbě to skutečně nikdy nebyl problém rozdělat
Proto bych to asi jinak konstrukčně neřešil
Teď se s tím poper, kup nový čep a pak už jen běžná údržba

P.S: Nejsem zastáncem názoru že suché bláto konzervuje
A taky všechny závity poctivě mažu vazelínou
Upravil PetrAT dne 14-03-2014 21:17
 
xx4
#9 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 21:31
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

PetrAT napsal:
Pavle, afriku mám 10 let a tranďáka 9
Tento čep nikdy nebyl problém vyšroubovat
Větší průser je ta krytka co ho kryje, ale manželka mi pořídila úderový šroubovák a tak místu ku*vování to jde raz dva
Souhlas, toto řešení nissinu taky nechápu, ale při běžné údržbě to skutečně nikdy nebyl problém rozdělat
Proto bych to asi jinak konstrukčně neřešil
Teď se s tím poper, kup nový čep a pak už jen běžná údržba


Mám to naopak.Krytka šla povolit šroubovákem jen zápěstím.Naprosto v pohodě,ale ten šroub tam nejspíš bude zalepený,protože byly na závitu pod krytkou vidět zbytky "čehosi".Do toho nějaká ta oxidace a je vymalováno.Tohle jde za bývalým majitelem,protože zadní desky měním za "mé éry" poprvé.Těch seků jsem už na téhle motorce řešil víc.Byl to fakt technický mongol...Shock Mám teď na stole plnou krabici nových dílů a všechny se musí měnit jen z toho důvodu,že ten pitomec něco poškodil..Skoro se už bojím něco rozdělávat..Grin
Jsou lidi,kterým patří do ruky opravdu jen lopata...Shock
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
PetrAT
#10 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 21:41
Člen

Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10

Pavle, věřím že motorka po takovém hlupákovi je k vzteku
 
xx4
#11 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 21:49
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

PetrAT napsal:
Pavle, věřím že motorka po takovém hlupákovi je k vzteku


Je.No a jak je mým zvykem,nacpu do toho peníze,pak to prodám a někdo bude ještě dlouho spokojený....GrinGrin Až přijde ten správný čas,tak za tohle půjdu rovnou do nebe.Jako VIP..Grinsecret
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
magoss
#12 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 22:53
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 856
Založený: 26.08.10

Já když jsem měl tranďáka tak mi nešla povolit ta krytka,, týden jsem to prolejval poklepával až pak to povolilo, nakonec jsem sehnat tak velké červy na imbus a bylo to svaté :-)

Pavle drrž se a pevné nervy ať to dobře dopadne!!

jo a jen tak mimochodem jak funguje ta vyjiskřovačka??co je to?
Víte, já jsem jediný Pučmeloud na světě občaneblushingGrin
 
http://www.ffa.vutbr.cz/~xvpokornag/
xx4
#13 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 14-03-2014 23:22
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

magoss napsal:
Já když jsem měl tranďáka tak mi nešla povolit ta krytka,, týden jsem to prolejval poklepával až pak to povolilo, nakonec jsem sehnat tak velké červy na imbus a bylo to svaté :-)

Pavle drrž se a pevné nervy ať to dobře dopadne!!

jo a jen tak mimochodem jak funguje ta vyjiskřovačka??co je to?


Tak ono se žádné drámo nekoná.Akorát to naštve,protože mi to nabourává jiné plány,ale co už..

Vyjiskřovačka je zjednodušeně řečeno dutá měděná elektroda,kterou prochází chladící médium-většinou voda s malou příměsí emulzního oleje.Mezi dílem a elektrodou vzniká elektrický oblouk a ten eroduje vyjiskřovaný díl.Postupně se tak vlastně spálí a odplaví vodou pryč.Používá se pro odstranění zalomených šroubů v hlubokých otvorech (licí formy,formy na plastové díly,lisovací a tvářecí nástroje...) a čas od času na zalomené závitníky a tvrdokovové vrtáky blushing
Elektrody jsou různých průměrů a jsou i přesné sady pro konkrétní závity,takže po vyjiskření zůstane v závitu jenom spirálka,která se vydloubne šroubovákem.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
Alfikov
#14 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 15-03-2014 12:45
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 260
Založený: 18.08.10

Tak to není problém jen Afriky.Nebál bych se použít slova,že je to problém všech brzdičů NISSIN(pokud se o ně nestaráte)
Já to musel vyřešit na Domikovi takto:
'http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/jungheinrich/20131115193104-223981-v.jpg'
'http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/jungheinrich/20131115192825-223979-v.jpg'
Všechno jsem to musel odvrtat a pak jsem si nechal udělat,,vodící"čep z 19ctky oceli.Mám to i na přední brzdě.
Neberte život příliš vážně,stejně z něj nevyváznete živíShock
 
hobr
#15 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 15-03-2014 12:53
Člen

Příspěvek: 820
Založený: 03.01.11

To Alfikov - dobře udělanéthumbs up, tak by měli přemýšlet japonští soudruzi...
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
 
xx4
#16 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 15-03-2014 13:33
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

Alfikov napsal:
Tak to není problém jen Afriky.Nebál bych se použít slova,že je to problém všech brzdičů NISSIN(pokud se o ně nestaráte)
Já to musel vyřešit na Domikovi takto:
'http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/jungheinrich/20131115193104-223981-v.jpg'
'http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/jungheinrich/20131115192825-223979-v.jpg'
Všechno jsem to musel odvrtat a pak jsem si nechal udělat,,vodící"čep z 19ctky oceli.Mám to i na přední brzdě.


Jo,něco podobného jsem myslel.Jen tu 19 ocel bych nahradil zušlechtěnou 12.Nástrojovky mají sklon k praskání,při střídavém namáhání.Desky jsou sice zajištěné proti pohybu vpřed,ale při opačném pohybu,tj. vzad,nese zátěž jen ten čep..Ale to je jen taková "malá technická" Wink
Ad. starání.Je to rozebíratelný spoj,tak má být rozebíratelný kdykoliv.Ještě tam ti ocasi dají jemný závit Shock ,takže síla,která působí na spoj při povolování je strašně "pozvolná" a proto nejde utrhnout když zaroste ,nebo jej nedejbože nějaký přežvýkavec napatlá lepidlem.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
PetrAT
#17 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 15-03-2014 14:33
Člen

Příspěvek: 2285
Založený: 27.05.10

Při běžné péči, to není problém povolit
Obyčejným imbusákem, žádný hardcore klíč není potřeba
Stačí motorku udržovat v čistotě

Co by mě zajímalo
Čím máznout závit na brzdiči
Brzdič dostává tepelně zabrat a běžná vazelína na to není dělaná
Máte zkušenost s něčím vhodnějším ?

 
TomElefant750
#18 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 15-03-2014 14:50
Člen

Příspěvek: 775
Založený: 30.05.10

Zkušenost s tím nemám, ale asi by se měla používat měděná vezelína, něco jako tohle http://www.autodi...edena.html
Čau, Tom
 
xx4
#19 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 15-03-2014 15:30
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

PetrAT napsal:
Při běžné péči, to není problém povolit
Obyčejným imbusákem, žádný hardcore klíč není potřeba
Stačí motorku udržovat v čistotě

Co by mě zajímalo
Čím máznout závit na brzdiči
Brzdič dostává tepelně zabrat a běžná vazelína na to není dělaná
Máte zkušenost s něčím vhodnějším ?





Je to prostě konstruktérský kiks.Konstruktér je taky jenom člověk a né Bůh.Občas taky ráno vstává zadkem napřed a to se pak dějou věci....Každý týden mi projdou rukama desítky výkresů a to bys koukal,co je tam občas k vidění..Grin Třeba z poslední doby dost pobavil výkres s razítkem TOYOTA,kde konstruktér sečetl 3+3+3+2 a vyšlo mu 15.Grinsecret Potom si kup japonskou kvalitu..secret
Motorek už mi taky prošlo rukama nepočítaně,ale NIKDY tohle nebylo potřeba řešit.

Pokud jde o tepelně namáhané šroubové spoje,tak léta používám klasickou měděnou vazelínu k naprosté spokojenosti.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
John
#20 Vytisknout diskuzi
Africa Twin-zatuhlý šroub třmenu
Přidané 15-03-2014 16:52
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 263
Založený: 26.03.11

PetrAT napsal:
Při běžné péči, to není problém povolit
Obyčejným imbusákem, žádný hardcore klíč není potřeba
Stačí motorku udržovat v čistotě

Co by mě zajímalo
Čím máznout závit na brzdiči
Brzdič dostává tepelně zabrat a běžná vazelína na to není dělaná
Máte zkušenost s něčím vhodnějším ?



Ahoj, já na takové věci a vpodstatě na všechny čepy, osy a gufera používám vazelinu Castrol LMX. Je na bázi lithného komplexu, má aditiva vůči opotřebení, antioxidanty, inhibitory koroze a rozsah pracovních teplot -30 °C až 140 °C
 
http://www.africatwin.cz/?show=71
Přejít na fórum:
Přilášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Cenduro
· Přidat k oblíbeným
· Nastavit jako výchozí
Kdo je On-line
· Hosté On-line: 45

· Členové On-line: 0

· Registrovaní členové: 2,336
· Nejnovější člen: David1983
Reklama
Počasí
RSS vlákna na stránce
RSS - Fórum
RSS - Novinky
RSS - Články
RSS - Odkazy
Reklama
Vygenerované za: 0.06 sekund 359,914,814 návštěv