PetrAT napsal:
Tyfe, od předního kola se vede drátek až do AST na nějaký konektor ??
AST se dá připojit na stávající snímač, který už na motorce je.
Ale pokud požaduješ přesný tripmaster musí se brát impulsy z předního kola - pravděpodobně kvůli hrabání zadního kola.
Pokud je na předním kole nějaký snímač, dá se použít - můj V-Strom DL650 má snímač od předního kola, dává 8 impulsů na jedno otočení kola. Dá se připojit a nastaví se kolik počet pulsů a funguje.
Dá se použít jakýkoli snímač - jazýčkové relé nebo hallův snímač. AST umí oba.
Z AST povede konektor CINCH a tam se připojí snímač od kola.
Taky by to neměl být drátek, ale pořádný drát aby vydržel hrubé zacházení a nelámal se na motorce s dlouhými zdvihy.
Upravil tyfoza dne 10-10-2013 03:55
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Jak obstálo AST2 po deštivé noci na Krocanu?
Funguje pořád stejně.
Zjištěné problémy - přes gumová tlačítka zateče - do krabičky. Bylo to pár kapek, ale stejně.
Na dálkovém ovládání je spodní strana gumové čepičky přitažená z druhé strany hliníkem, ale na krabičce jsou ty gumové čepičky jenom v osazení volně.
Pod plexi zateklo, displej je utěsněný dobře.
Řešení plexi - kolem místa pro plexi (které je o 0.05mm menší než ten výřez) - kolem toho místa pro plexi bude vyfrézovaná drážka po obvodu, v ní bude lepidlo na lepení autoskel. Na něj se plexi přilepí. V případě potřeby výměny plexi to půjde destrukčně vyndat.
A řešení tlačítek? Inu to je snadné, tlačítka na AST byla proto, že se na dálkovém ovládání plánovala kdysi dávno membránová klávesnice, tři klávesy pod sebou - a to MODE tam nebylo - aby si to člověk omylem nezmáčkl.
Teď je to jinak - frézujeme dálkové ovládání na míru, takže všechna tlačítka budou v dálkovém ovládání. MODE bude v osazení tak, aby se nedalo náhodou zmáčknout.
Výhody - zmizí tlačítka z krabičky, takže bude vodotěsná úplně a nebude riziko, že se gumová čepička protrhne nebo proteče, třeba když to zmrzne.
Další kus
Příští týden jde krabička bez tlačítek do výroby. Už se na něj těším.
Mít MODE na dálkovém ovládání bude pohoda, protože stejně za jízdy na tu krabičku pořád sahám, jak si to přepínám - tu otáčkoměr, tu teploměr atd.
To AST co mám teď na řídítkách zůstane i s dálkovým ovládáním na hraní pro lidi, když si na to budou chtít sáhnout někde u piva.
Jiný ovladač umíme
Taky dobrá zpráva pro ty, co už mají nějaký ten ovladač na řídítkách - třeba Trail Tech:
[img]http://cdn.btosports.com/images/250/TTREMOTE.jpeg[/img]
Umíme ho zapojit a AST s ním lze ovládat. Tlačítko MODE bude na dálkovém ovládání vyvedeno zvlášť a umístí se do kokpitu nebo kamkoli jinam.
Nové konektory budou
Konečně se našly vodotěsné konektory do 1m: http://cz.farnell...WPF-VSLE-S
V základní verzi, kde zůstává cena stejná jsou CINCH. Tyhle budou volitelně k dispozici.
Kupodivu se nám to nikterak nehatí a s AST2 to vypadá dobře.
Bude elektronický kokpit?
Pracuje se na volitelné AST2 s LED kontrolkama coby elektronický kokpit - všechny výstrahy (voltmetru, teploměrů, řazení) mohou být vyvedeny na kontrolky a všechny klasické taky - mazání, neutrál, blinkry.
Pro Boano kokpit je potřeba se vejít do výšky 70mm, takže stejně tlačítka pod displejem být nemohou. Nemůžeme pro každý kus předělávat model a program pro frézu, bo by nás frézař zaškrtil.
Objednávky
Manufaktura produkuje 5ks AST2 měsíčně, kapacita na listopad je vyčerpána.
tyfoza přiložený následující obrázek:
[109.17Kb]
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Verze bez tlačítek, výška 70mm. Kolem místa pro displej je už drážka na těsnící tmel.
''
Verze s tlačítky, tlačítka budou zevnitř zatěsněná. To se otestuje.
''
A verze s LED kontrolkami, jako e-kokpit. Otestuju to na sobě.
blinkry, neutrál, výzva k řazení, rezerva paliva, výstraha teploty, výstraha dobíjení, mazání. To už by se udělalo individuálně. Ale já chci všechny.
''
Upravil tyfoza dne 22-10-2013 00:46
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Tohle je má představa elektronického kokpitu.
''
Levý displej - LED diody a dálkové ovládání - při rallye poslouží jako tripmaster.
Pravý displej - má jen ovládací tlačítka - bude to hlavně otáčkoměr atd.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
tyfoza napsal:
Tohle je má představa elektronického kokpitu.
''
Levý displej - LED diody a dálkové ovládání - při rallye poslouží jako tripmaster.
Pravý displej - má jen ovládací tlačítka - bude to hlavně otáčkoměr atd.
Ahoj Tyfe, jak to vypadá s obj. Na prosinec, chtěl bych ten s dálkovým. Dik Bl.
blejdamintxr650r
Ahoj, napadá mně jedna otázka, máte nějak pořešenou teplotní roztažnost vzduchu ? Firma ve které pracuju vyrábí mimojiné vodotěsné zapalování. Je uzavřeno v krabici o objemu snad litr, možná míň a objemovou roztažnost vzduchu řešíme membránou o průměru cca 50mm.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že když nechám zápalko v létě na slunci, tak se membrána nafoukne tak, že vytvoří polokouli o poloměru 20 mm. Dovedu si představit, že změnu objemu budou u vašeho výrobku kompenzovat membrány tlačítek. Otázka je zdali to bude stačit.
V tuto chvíli nevím, jestli to máte úplně vodotěsné, pokud to máte jen voděodolné, tak moje otázka samozřejmě ztrácí smysl.
JK napsal:
Ahoj, napadá mně jedna otázka, máte nějak pořešenou teplotní roztažnost vzduchu ? ...
V tuto chvíli nevím, jestli to máte úplně vodotěsné, pokud to máte jen voděodolné, tak moje otázka samozřejmě ztrácí smysl.
No chtěli bychom splnit normu IP67, takže vodotěsné.
Kolegovo vyjádření k této věci: „Krása na plynech je ta, že jsou stlačitelné, takže žádné membrány apod. nejsou potřeba. Jednoduše se zvýší tlak uvnitř krabičky.“
Při teplotním rozdílu 40 °C se objem vzduchu zvětší asi o 0.75ccm, což je zanedbatelné, jelikož se to nijak neprojeví.
Upravil tyfoza dne 18-11-2013 12:45
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Další krok správným směrem.
[youtube]m5jKgIQsCf0[/youtube]
a pár informací navíc:
- testuje se možnost nahradit původní tripmaster na Africe bez nutnosti instalovat čidla ke kolu
- na KTM 990 ADV by se mělo dát dát AST2 tak, že se použije snímač na kole, který už tam je
- na konci ledna expedujeme prvních osmnáct kousků
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Lasky napsal:
Pokud by se vám povedlo nahradit orig.tripmaster na Africe, tak bych se taky určitě zařadil mezi zájemce.
Až to elektronik proměří, budu informovat o výsledku. Třeba to vyjde.
Upravil tyfoza dne 07-01-2014 16:02
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Čidlo na teplotu vody - spojka na hadici, čidlo uvnitř. Nic jednoduššího snad ani nejde. Reálně to celé vyjde za cenu jednoho čidla ve šroubu.
Čidlo je ve šroubu tak, aby bylo přímo v kapalině.
Výkres viz. https://drive.goo...sp=sharing
Jenom je potřeba změřit vnitřní průměr hadice.
''
''
''
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Osazený čtyřtlačítkový ovladač.
MODE má kolem ochranný komínek, aby se nadalo zmáčknout omylem.
''
''
''
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Ahoj Tyfe, zřejmě to bude jinak. Dnes jsem dostal info od pana stavitele, že kvůli technickým obtížím bude vhodné z přední vidlice vypustit orig.náhon tachometru. Děláme přední vidlici kyvnou, kvůli sajdě. Bude jednoduší udělat tam klasický mag.snímač. Tím pádem bych měl zájem o klasický tripmaster a nahradil bych jím i původní tachometr.
Kdosi se ptal, jak to vypadá zezadu, že mám všude fotky jenom z čelní strany. Celé to kábliště zmizí pod palubní deskou.
''
Upravil tyfoza dne 09-01-2014 00:27
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz