Luky1 napsal:
Tome a co jsi čekal? Tady to není GS forum, kde většina kupuje dražší a pomalu nejlepší věci co se dělaj. Tady jsi na foru, kde každej popřemýšlí a zváží kačky než něco koupí, holt je tady jiná sorta lidí. Nesmíš se tedy divit, že když nejezdí na nejdražších strojích,tak si kupují věci v poměru cena/výkon a to splňují i ty nepromoky z pracovních potřeb. Pro některé je totiž to co stojí váš nepromok prostě pěknej čtyřdenní vejlet na motorce a to co stojej vaše dražší hadry je pak rovnou celá motorka. Nemyslím to nijak zle, to jen aby jsi věděl
To zní skoro jako SOCKY na cendurech
Kolik stojí třeba Stelvio, SuperTenere, Crossruner ...?
snelcuk napsal:
To zní skoro jako SOCKY na cendurech
Kolik stojí třeba Stelvio, SuperTenere, Crossruner ...?
trošku offtopic:
to Ti řeknu naprosto přesně... MOC!
ne stojí to stejně jako ostatní motocykly když jsou nové na dnešní dobu...
v 90. letech supertenerka nebo afrika stála taky v přepočtu na naše cirka 220 000 Kč a tehda byla hodně jiná hodnota peněz, takže se dá říct že motorky jsou dneska "levné"
vem si to i v autech, v 92 roce kolik stál novej passat a kolik stojí teď ? Blbá octavia v nejlepší výbavě v naftě v roce 2001 stála 750 000, dneska stojí to samé okolo 450.. jiná doba, vše zlevnilo, ale na úkor kvality a taky je jiná hodnota peněz
If you see the flash, it's already too late
petrov napsal:
V dešti jsem toho odjezdil celkem dost, kupodivu mi za těch 12let stačil vždy nemok z pracovních oděvů-nikdy se mi nestalo, že bych se v něm zpotil, že bych byl stejně mokrý jako kdyby pršelo-ono když prší, tak dochází k solidnímu ochlazení a chladí i dešťová voda, takže jsem byl naopak rád, že mi alespoň není zima.
Po dešti vršek dolů, spodek nechat, než se vysuší cesta.
Je mi jasné, že tohle asi nechce prodejce nemoků slyšet, ale proč se nepodělit
Nemoků už sem pár ojezdil do roztrhání. Potím se skoro vždycky. Ten smrad pařeniště pak stojí za to
Limit mám do 5000. Za to by bylo dalších 20 kompletů z pracovních oděvů. JÁ už chci něco jiného = prodyšného
Jasně, nepromoků pracovních mám také pár za sebou, ale co udělá trilaminát v mrazech? Jezdím i v zimě a po ní vždy přijde nepromok nový, mráz pogumování potrhá. A dávat velký peníz za něco co stejně koupím nové každý rok, tak se mi nechce.
Nevim jak ostatní ale goretex trilaminat v teplotách kdy se dá jezdit na motorce neudělá nic - jinak by se z nej nedělalo oblečení pro extrémní zimní sporty. Právě teď jsem na nějaké freeride akci v Alpách a z 25 lidi co jsme se tady sešli z cele Evropy ma 25 GoreTex trilaminátovou bundu a kalhoty. Prostě nic lepšího zatím nikdo nevyrábí. Každopádně pod nej musis mít treba softshell nebo nějaký vrstvy protože sám o sobě nehreje ale funguje i kdyz je -25 nebo +25 je to jedno. Dole nám tady teď leje jako z konve a hadry nechám viset na pokoji a po večeři budou naprosto suchý.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
Luky1 napsal:
Tome a co jsi čekal? Tady to není GS forum, kde většina kupuje dražší a pomalu nejlepší věci co se dělaj. Tady jsi na foru, kde každej popřemýšlí a zváží kačky než něco koupí, holt je tady jiná sorta lidí. Nesmíš se tedy divit, že když nejezdí na nejdražších strojích,tak si kupují věci v poměru cena/výkon a to splňují i ty nepromoky z pracovních potřeb. Pro některé je totiž to co stojí váš nepromok prostě pěknej čtyřdenní vejlet na motorce a to co stojej vaše dražší hadry je pak rovnou celá motorka. Nemyslím to nijak zle, to jen aby jsi věděl
To zní skoro jako SOCKY na cendurech
Kolik stojí třeba Stelvio, SuperTenere, Crossruner ...?
Nemelo to viznit jako socky
To za tim nehledej, ale na druhou stranu, kolik lidi tady ma novou masinu za pul mice?
Jinak ja taky jel v nepromoku z pracovnich potreb a narovinu, byl jsem ve vetsim suchu a driv oblecenej jak v nepromoku za dva a pul co jsem koupil minuly rok. Osobne bych 5tis. za nepromok nedal. Nakonec jsem stejne zjistil ze se jede nejlip v goretex hadrach.
BMW R1200GS together and forever http://luky2.rajc...
Já myslím, že nemá smysl strhávat diskuzi někam jinam - při porovnávání toho, kolik utrácí majitelé přece nezáleží na značce motorky. Můj kamarád je skutečně multi-milionář a mimo jiné jezdí taky na staré Jawě a je ochotný dát za nějaký originál díl v 1A stavu tolik peněz... Takže je nesmysl říct, že lidi co jezdí na Jawě například, nemají peníze na kvalitní věci. Značkou to není.
Pravda je, že majitelé Hyosungů asi za doplňky, oblečení a další výbavu nedávají tolik, jako majitelé Harley-Davidsonů ale to spíš souvisí s tím, že u nás (speciálně u nás) mají lidi pocit, že když mají levnější nebo levnou motorku, tak se k ní nebudou kupovat nejlepší doplňky a vybavení. V tomhle jsme (spolu se Slováky) trošku za exoty. Proč si jinak šetřivý Holanďan pořídí na letité XTčko ty nejlepší kufry, jaké se dají koupit za cenu, která se možná blíží hodnotě té motorky? Jak je možné, že v Maroku potkáte německy mluvícího motorkáře na R100GS oblečeného do hadrů v hodnotě 2000EUR?
Já jsem pod vlivem různých kamarádů před mnoha lety taky dělal podobný věci - měl jsem "obyčejnýho" Dakara 650 a "přece si k takové motorce nebudu pořizovat nejlepší oblečení a doplňky". Takže jsem to všechno 2x vyměnil, než jsem zjistil, že ty levné nebo levnější věci mají obrovský kompromisy a nakonec vyměnil i toho Dakara za velké GS. Ale přece se nebudu trápit s ****ní levnou navigací jen proto, že nemám motorku za půl mega? Nemluvě o tom, že ty největší kubatury stojí docela hodně peněz bez ohledu na značku - Triumph, Yamaha, Suzuki... možná budou i dražší než třeba hodně rozšířené F800GS od BMW. Fakt na tom nezáleží.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
Ono to takhle je i pro jiné "obory" nebo sporty. Ale u těch motorek to je tak nějak hodně vidět. Je to podobný jako kdybych musel jezdit na horách v levném oblečení, protože mám levnější lyže nebo dokonce lyže z půjčovny. Nebo proto, že mám kolo jen za XX tisíc, tak musím jezdit v igelitu a přece si k němu nebudu kupovat funkční oblečení...
Každopádně je každého věc, jak jezdí a jak se trápí nebo netrápí. Pokud tím neotravuje nikoho jiného, tak je to fakt jen a jen věc toho člověka. Když se ale někdo klepe zimou v promočeným oblečení (botách, rukavicích...), nejede vůbec v pohodě a může udělat chybu z únavy, kterou může ohrozit jiné lidi. To samé když má zamlžené plexi protože mu helma nevětrá nebo v ní nemá pinlock apod.
Podle mě funkční vybavení přispívá k jízdní pohodě a vůbec nezáleží na ceně nebo značce. Podstatné je jen, jestli to funguje. Pokud někomu funguje gumák a cítí se v něm perfektně, tak bezva. Ale je blbost, že by majitel Yamahy nebo nějaké jiné značky neměl kupovat GTX, protože nejlepší materiály si kupují jen majitelé BMW, to je nesmysl. A určitě je alespoň dobré vědět, že takové materiály existují.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
snelcuk: goretexový rukavice se dělají spoustu let. Já mám pořád rukavice BMW SummerRain, koupené v roce 2002 a kupodivu stále fungují, nepromočí se.. U textilních GTX rukavic je trošku problém v tom, že většině lidí je v nich horko a dělají se obvykle (u většiny výrobců) s minimem chráničů a v dlouhém provedení. Ale dají se sehnat nezateplené (letní) GTX 3D-laminované (metoda X-TraFit) se všemi chrániči a třeba vloni dělala Rukka jeden skvělý typ i v trošku kratší verzi. Letos ho vyřadili z nabídky (klasika). Ale i u těch nezateplených bych volil dvoje - jedny super prodyšné (větrané) na horko a druhé ty GTX. Stejně člověk musí zastavit a zavřít si větrání u bundy, tak ty rukavice vozím v zadní kapse na bundě a přehodit je trvá chvilku.
Ponožky není potřeba řešit, pokud máš GTX boty s nepoškozenou membránou. Můžeš stát třeba v potoce a neprotečou. Pokud se membrána poškodí nebo máš boty bez membrány, tak jsou dvě varianty řešení (kromě možnosti jezdit s mokrýma botama). Variantu A znáš - SealSkinz. Dělají se dlouhé i krátké. Ponožky mají zvenku nějaký polyesterový úplet, uvnitř je membrána (není to GTX ale funguje) a uvnitř je merino vlna. Jsou super - do okamžiku, kdy do nich nateče vrchem (hluboký brod např.). Pro tyhle případy je lepší varianta - GTX "ponožky" z trilaminátu, do kterých si strčíš nohu ve své vlastní suché ponožce. Něco jako pláštěnka na nohy (ne na boty). Pak když musíš z nějakého důvodu stát v hluboké vodě a nateče tam horem, tak pak na břehu sundáš všechno, otočíš tu GTX ponožku naruby, vysušíš jí třeba tričkem nebo ručníkem - uvnitř je hladká podšívka která nenasákne vůbec), vezmeš si suchou ponožku z kufru nebo batohu, oblíkeš tu GTX na ní a můžeš si vlézt do totálně promočený boty a je to fuk - hřeje tě tvoje suchá ponožka, která se nepromočí od mokré boty protože to blokuje ta GTX ponožka a pokud nejdeš nějaký pochod, tak je to docela komfortní. Je to řešení i když má někdo GTX boty a musel v nich stát v hluboké vodě. Pak totiž schnou mnohem déle než normální promokavé boty. Ten "návlek" na ponožku je maličký, dělá se i v docela dlouhé verzi, takže normální odšlápnutí někde v potoce, blátě, bažině... zvládne s přehledem. My je máme od GBW nebo od Klimu pořád skladem. Když je zima a člověk má jet spoustu hodin v mokrých botách, tak to moc příjemný není a tahle věc je docela záchrana. I kdyby člověk už neměl suchou ponožku, tak může jet nějaký čas jen tak s holou nohou přímo v tom goretexu a promočené ponožky usušit někde na motorce nebo jízdou když už neprší apod. Ale promočená bota když se do ní strčí suchá ponožka jen tak, promočí tu ponožku během pár minut - to vůbec nemá smysl. A obvykle to neuschne ani do druhého dne (boty). Takže je to fakt dobrá věc tyhle "návleky" na ponožky mít ve výbavě.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
blbý dotaz, prošel jsem celej eshop a nenašel jsem tam ty goretex návleky na ponožky, můžeš mi poslat produktový list od tohoto zboží ? Jestli nějaký je.
Děkuji, dost mě to zajímá
If you see the flash, it's already too late
Příští týden natáčíme první díl dvoudílného (možná i třídílného) pořadu na téma "moderní textilní materiály pro motocyklové cestování" - se spoustou testů, ukázek vlastností atd.
Jestli máte nějaké dotazy, které by mohly být obecně zajímavé, tak napište a zařadíme to do scénáře. V miniseriálu budeme natáčet i v zahraničí ve firmě, kde se opravuje GTX oblečení, v továrně jednoho z výrobců, kde chceme natočit něco z výroby a testování materiálů (ta továrna má testovací laboratoř pro tlakové zkoušky) atd. Prostě chceme natočit něco, co si myslíme, že natočené zatím nebylo. Cílem je relativně populární formou seznámit diváky s vlastnostmi materiálů, jejich vhodností pro různé aplikace a naopak s jejich nevýhodami pro jiné aplikace. Máme k dispozici úplně všechno, co je v tomto okamžiku na trhu - kevlarové úplety, SuperFabric3, AFT2015, membrány všech typů...
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz
Ku GTX: Na moto veci sa vsade dava Performance Shell, alebo Pro shell. Goretex ale zmenil oznacenie materialov. Teraz je GORE-TEX® a GORE-TEX® Pro, ktore su oznacene ako pouzitelne na motorku. Chapem to spravne, ze GORE-TEX® 2L je nastupca Performance Shellu, GORE-TEX® 3L je nastupca Pro Shellu a GORE-TEX® Pro je nova membrana, ktora vydrzi ako Pro Shell a dycha ako Active Shell?
petrov napsal:
V dešti jsem toho odjezdil celkem dost, kupodivu mi za těch 12let stačil vždy nemok z pracovních oděvů-nikdy se mi nestalo, že bych se v něm zpotil, že bych byl stejně mokrý jako kdyby pršelo-ono když prší, tak dochází k solidnímu ochlazení a chladí i dešťová voda, takže jsem byl naopak rád, že mi alespoň není zima.
Po dešti vršek dolů, spodek nechat, než se vysuší cesta.
Je mi jasné, že tohle asi nechce prodejce nemoků slyšet, ale proč se nepodělit
Mám stejnou zkušenost, ALE - toto je vlákno Touratechu, takové věci se mají psát jinam....
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
Teď jsme v těch nepromocích z Canisu jeli asi 400 km v dešti
Dostala se do nich voda
Časem se totiž ta vnitřní pogumovaná vrstvička začne sesychat a drolit (nevšimli jsme si toho)
Takže doporučení, raději každé 2 roky zainvestovat do nových