qwert napsal:
LC8 už mám třetí a to asi taky trochu vypovídá.Nějaké mouchy se najdou ale u čeho né navíc lc8 je dost sportovní stroj.Nejznámější neduh je asi spodní spojkový váleček který se dnes dá řešit jiným např.Oberon poskytující celoživotní záruku.Zlobívá taky benzínové čerpadlo Mitsubischi které se už montuje asi 20 let do všeho možného,já ho nahradil podtlakovým a mám klid.Případné jiné závady bych spíš přičítal jak s tím kdo zachází a servisuje.Tento motocykl vyhrál v r.2002 Dakar a kromě přídavných nádrží,svodu 2-1 a vyššího odpružení byl prakticky shodný s tím prodejním.Už v základu dostanete výborný podvozek WP,brzdy Brembo,pancéřové hadičky nebo špičkové kované písty Mahle.Motor který se ochotně vytáčí jak dvoutaktní 125 je dimenzovaný až na 160 koní a přitom je o 20 kilo lehčí než konkurence.Celkovou konstrukcí je stále v čele co se týče těžiště.Slabší článek jsou německé ráfky Behr ale i ty se dají vyměnit za lepší.Na své druhé lc8 jsem od novoti najel 101000km,dokonce i utopil a stále fugovala bez závad,při prodeji měla ještě origo baterku,spojku i rozvody.Je to divočák který má jediné omezení v jezdci ale já bych ji nevyměnil..I po skoro 200000km na těhle motorkách mám v přilbě stále hubu od ucha k uchu..
Tak každá mašina má nějaké menší neduhy, kdyby to bylo něco velkýho, nikdo to nekupuje. Tohle se ještě dá zmáknout a nebo to podchytit a hned vše povyměnovat, aby měl člověk jistotu. A ty nájezdy jsou také důležitý, ale vše se odvijí od toho, jak se ten dotyčný o to vše stará
Co tak pozoruju a čtu fóra, dost lidí si chválí karbece místo stříkaček do terénu. Předpokládám, že jde asi o ten záběr, aby to řádně jelo.
Upravil Jeldowitch dne 26-08-2016 07:50
qwert napsal:
Koukám že taky mluvíš o cestování,s lc8 jsem byl v Africe,Turecku atd..Odjel na ni do Finska,tam absolvoval týdenní soutěž a bez závady dojel zpět..Já si nemůžu na lc8 stěžovat a kdo mě zná tak ví že ji nešetřím..
Karbec vs. stříkačka je na další samostatné vlákno
jde hlavně o nastavení motromanagementu, palivových map apod. třeba možnost přepínání palivových map na řidítkách je něco co s karbecem jednoduše neuděláš,
u LC8 mají karbece jemnější průběh což se v terénu u tak divokého motoru hodí, jinak se toliší ještě podle nastavení a výrobce vstřikování u LC8 je orzdíl modelů 2005-2008 vs. 2009 a dál
karbec se zdá jednodušší, ale pokud zlobí takto taky není žádné terno
stříkačka je vysoce spolehlivá věc, většinou se posere něco jiného - ucpání se dá řešit filtry a jejích výměnou ev. vyčištěním vstřikovače nebo náhradním vstřikovačem (je to malý díl), výhodou je obecně možnost dosažení nižší spotřeby (viz BMW jsou tím dost známé, ale třeba i 1190 má přes větší objem a vyšší výkon stejnou a nižší spotřebi než 990)
dobře udělaná stříkačka není problém a vybíral bych dle něčeho jiného než tohoto kritéria
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
přečti si něco od Meliho na jeho stránkách http://meli.cz/ napřed čti Transalpa a pak Stroma, já si to před 6ti lety četl a šel jsem do Transalpa, ikdyž on tam přestup na Stroma tak chválí, podle mne Strom není motorka do terénu, litá kola a nízko položený motor jsou to toho jasnou vizitkou, je fakt že po litrovým Stromu si slabšího Alpa a si nepořídíš, ale pokud ti nevadí vyšší váha, což mě už jo, tak jdi časem do nové Africy až bude třeba jetá za nižší cenu
mě menší výkon u TA650 nevadí, na silnici jezdím pomalu, v terénu se motka chová až neuvěřitelně čitelně a to je pro mne důležitější než větší výkon, byť vypadá robustně je docela lehká (205 kg suchá), ale i tak je to pro mne dost a do terénu bych přivítal něco lehčího, líbila by se mi SWM Dual sport, AJP 600 nebo se prý chystá nový Dominator, to by mohlo být zajímavé
Tak vhledem k tomu, že máš asi do kapsy stejně hluboko jako většina z nás, tak se drž stroma. Pořiď si pořádný plech pod motor (šablonu mám a klidně ti ji pošlu) a jezdi. Pokud cestuješ ve dvou, tak bych o ničem menším jak litru vůbec neuvažoval. Už vůbec ne o nějaké obstarožní TA 650. Na GS zapomeň. Po 50 tis. ujetých na stromu zjistíš, že jsi vlastně do motorky nic nedal. Zatím co soused s GS utratil na opravách 3/4 její pořizovací hodnoty. I když on ti to vlastně nepřizná, protože závady u GS na sebe berou vždy jejich uživatelé, kteří motor buď podtáčí nebo moc vytáčí, nebo si mezi zvuky něčeho nevšimnou, nebo tam rosí to nebo to. Občas někomu upadne kolo protože...atd.
Pokud se náhodou tvůj rozpočet o něco navýší tam můj tip je Tenéré 1200.
Kos - Možná soused koupil "výhodně" a teď se mu to vrátilo....
Ale možná to vychytal a bude jezdit až do smrti (ne motorky, ale jeho).
Upravil hobr dne 26-08-2016 18:46
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
HonzaH napsal:
Karbec vs. stříkačka je na další samostatné vlákno
jde hlavně o nastavení motromanagementu, palivových map apod. třeba možnost přepínání palivových map na řidítkách je něco co s karbecem jednoduše neuděláš,
u LC8 mají karbece jemnější průběh což se v terénu u tak divokého motoru hodí, jinak se toliší ještě podle nastavení a výrobce vstřikování u LC8 je orzdíl modelů 2005-2008 vs. 2009 a dál
karbec se zdá jednodušší, ale pokud zlobí takto taky není žádné terno
stříkačka je vysoce spolehlivá věc, většinou se posere něco jiného - ucpání se dá řešit filtry a jejích výměnou ev. vyčištěním vstřikovače nebo náhradním vstřikovačem (je to malý díl), výhodou je obecně možnost dosažení nižší spotřeby (viz BMW jsou tím dost známé, ale třeba i 1190 má přes větší objem a vyšší výkon stejnou a nižší spotřebi než 990)
dobře udělaná stříkačka není problém a vybíral bych dle něčeho jiného než tohoto kritéria
Karbec jsem měl možnost vyzkoušet maximálně tak na Yamaze SR 125 nebo MZ251, ale to si už nepamatuju a to je trošku jinde. Každopádně stříkačka mi přijde, bezudržbová, co jsem poznal. Ale dle toho se to posuzovat moc nedá
OffroaderTE napsal:
přečti si něco od Meliho na jeho stránkách http://meli.cz/ napřed čti Transalpa a pak Stroma, já si to před 6ti lety četl a šel jsem do Transalpa, ikdyž on tam přestup na Stroma tak chválí, podle mne Strom není motorka do terénu, litá kola a nízko položený motor jsou to toho jasnou vizitkou, je fakt že po litrovým Stromu si slabšího Alpa a si nepořídíš, ale pokud ti nevadí vyšší váha, což mě už jo, tak jdi časem do nové Africy až bude třeba jetá za nižší cenu
mě menší výkon u TA650 nevadí, na silnici jezdím pomalu, v terénu se motka chová až neuvěřitelně čitelně a to je pro mne důležitější než větší výkon, byť vypadá robustně je docela lehká (205 kg suchá), ale i tak je to pro mne dost a do terénu bych přivítal něco lehčího, líbila by se mi SWM Dual sport, AJP 600 nebo se prý chystá nový Dominator, to by mohlo být zajímavé
Na tyhle stránky jsem taky nerazil, ale neměl ještě moc možnost to řádně pročíst. Kouknu se na to. Toho TA doporučuje dost lidí jediný čeho se bojím, je cesta ve dvou, ale nepotřebuju závodit, spíš aby zvládal nějaké delší přesuny přes dálnici a těch 120-130 a na předjetí těch 150 dávál v cajku plně naložen. Terén věřím, že s tímhle výkonem a motorem muže být fajne.
Jinak o značce AJP jsem moc neslyšel, jen na m.cz nějakou recenzi na adventura, co dělali a celkem si to chválili. Těch motorek bude asi dosti zajímavých, jen to prubnout
Kos napsal:
Tak vhledem k tomu, že máš asi do kapsy stejně hluboko jako většina z nás, tak se drž stroma. Pořiď si pořádný plech pod motor (šablonu mám a klidně ti ji pošlu) a jezdi. Pokud cestuješ ve dvou, tak bych o ničem menším jak litru vůbec neuvažoval. Už vůbec ne o nějaké obstarožní TA 650. Na GS zapomeň. Po 50 tis. ujetých na stromu zjistíš, že jsi vlastně do motorky nic nedal. Zatím co soused s GS utratil na opravách 3/4 její pořizovací hodnoty. I když on ti to vlastně nepřizná, protože závady u GS na sebe berou vždy jejich uživatelé, kteří motor buď podtáčí nebo moc vytáčí, nebo si mezi zvuky něčeho nevšimnou, nebo tam rosí to nebo to. Občas někomu upadne kolo protože...atd.
Pokud se náhodou tvůj rozpočet o něco navýší tam můj tip je Tenéré 1200.
Momentálně jo... A navíc mě bude čekat stavba domku, pokud to klapne. Ale to jsem odbočil.
Každopádně ten šusplech bych si nějakou šablonu pořídil, pokud to je možné. Napíšu PM na netu něco koluje, ale nezkoušel jsem.
Od pár lidí jsem slyšel že TA 700 jsou pro ně trošku zklamání, oproti TA 650, která je mnohem lepší.
K těma GS, co tak pročítám, záleží na jaký kousek narazíš. Pokud s tím někdo jen prasí a údržbě moc nedává, tak je to jak se vším chce to hledat a mít někoho, kdo ti s tím poradí a ví na co dát bacha.
Jinak pokud by byl rozpočet šel bych do CFR 1000 to je jasné. Tenerka se mi líbí taky a hodně,akorát ta hmotnost 260 kg a Afra 228kg