Jirik: Ted jsem se z tama vratil a moc jsem si to dopoledne uzil ty motorky uz neco najeli a na nekterych bylo videt, ze uz maji nejake to odlozeni zasebou - plasty byly poskrabany ale praskly nebyly...zadna nemela padaky. Jeli jsme takovy okruh cca 30 km spos po zapadlych rozbitych cestach...celkem to odsypalo, kvalty mi prisli kratky a motor je dost pruzny, ani dole se nezakuckava, necuka, da se podtocit... Tlumic neumim posoudit, ani jinak moc podvozek-jel se spis asfalt, i kdyz rozbitej. Navic ja nejsem zadnej extra jezdec abych to poznal...nicmene mi prisel dostatecne tuhy i na muj nadcent, prislo mi ze ma rezervy azaz...celkove mi prijde motorka prijemna a vyvazena. Prijel jsem tam na TA600 a vsechno co si rikam, ze by na TA mohlo byt lepsi (jako par koniku navic a lepsi podvozek) je tady vyreseny, pri tom zustala slusna vaha a prijemnej motor co taha uz od spod...pocitove mi tenerka prisla i lehci..
Toz za mne tak
tak za mně : akce povedená, žádná masovka , lidi se průběžně střídaly a byla to pohoda, projíždka byla pěkná, jen to chtělo víc než 1km šotolinky když je to "supertenere"
motorka není špatná má tam ale poměrně hodně "ale" , motor je super, krásný zátah 4-10 nechá se vytočit až ke 12ti (to už je ale zbytečný) tahá hezky, 160 je tam hned, podvozek je čitelný, tuhý a hodně stabilní, na můj vkus je ty geometrický stability až moc, předek se musí do rychlých zlomů hodně tlačit a chybí tam hravost, v terénu je dost tvrdej ale nastavitelnost tam je určitě by to šlo poladit ,brzdy jsou dobré až výborné :-) ,těžký mi to nepřišlo, tahání z bláta bohužel nebylo v programu vyjížďky :-D celkově je to veselá motorka vhodná na pojíždění kolem komína :-)
co je špatně ? ďábel je jako vždy v detailech:
celkově to hodně připomíná KLE na steroidech - motorka obalená okolo motoru stylem padni kam padni :-) na pravý straně se děsně motá dekl motoru a další 1,5cm sebere kryt toho deklu :-D ve vysokých botech s chrániči jsem rád že mi to vyjde na půl stupačky a brzdu se lovil hranou podrážky, hodně diskutabilní je taky umístění vodní pumpy u bot a s přírubama taky dost na ráně - ten motor byl prostě danej s + i -
velmi dikutabilní je schopnost vozit bagáž, vzadu není nic a ani tam není nic za co chytit cokoliv dodělávanýho :-) a ani žádný madla - předpokládám že to mají vyřešený (pokud ne je to velký mínus) ale bude to stát min, další korunky, drsoňů co si celou sezónu vystačí s podkovou zase není tolik
displey je v době kdy i čína ma barvičky, regulerní pravěk , to samy skoro s lepší čitelností mam na 20letým freewindu ( jen bez kvaltoměru)
předek a kapota je jinak řešenej zajímavě "rallyově" myslel sem že bude foukat jak sviňa a zdál se docela funkční.
dost "zajímavej" je uzávěr nádrže = uplne nahovno,a vosklivej jak noc a totalne nepraktickej - svet by se nezbořil kdyby tam dali leteckej uzávěr
a mala soukroma poznamka na zaver - ta motorka je v reálu vošklivější než na fotkach :-D
Takže zkrácená odpověd na dotazník : líbí se vám? ANO koupil byste si ji ? NE :-)
Upravil Milanek dne 10-06-2019 09:12
přidám i já svůj dojem:
jako první: obrovské poděkování Yamaze za parádní akci, možnost odzkoušení a celkový přístup personálu.
tak teď k Tenerce.
Obrovské plus za motor, krásně plynule zabírá v celém spektru otáček (jako elektromotor), žádné cukání či nervózní nepříjemný projev.
Mínus (tedy pro mě a za ten kousek) krátké první 3 kvalty rozjez, rychle to tam nakopat až ke 4-ce ta dá cca při 3300 ot. 55km/h, ale 55km/h zkousne i 5-ka při 2800ot. bez cukání. Takže od semaforu ku semaforu si človíček pěkně zařadí.
Plus podvozek, byl nastaven tak akorát pro mě. Na rozbitých okreskách krásně žehlil (jel jsem to samé pak s mojí Tenerkou a rozdíl to fakt byl). Na ty zdvihy i ve vracákách překvapivě pevný tuhý projev.
Plus posed, i když sedlo vypadá jak trestná lavice, tak za těch cca 40min jsem se na něm krásně uvelebil. Nohy jsem neměl nijak zlomené a posed byl velmi příjemný. Ano víko tam trčí, ale že by mi nějak vadilo či omezovalo, tak to říct nemůžu.
Obrovské plus za postoj, při svých 188cm je to první motorka na které jsem se cítil pohodlné a to bez nutnosti zvedat řídítka, parádní úchop kolenama, nikde nic nepřekáží.
Plus váha, celkově motorka působí (a papírově) je dost lehká, Popostrkávání na místě, neřekl bych že by těžiště mělo být nějak vysoko, spíš naopak.
Celkové: ano přikláním se k Milankovu názoru, že ve skutečnosti je ošklivější 😊 a i celkově jsem se nemohl zbavit takového dojmu, že po dizajnové stránce to není úplně dotažené. Ale to už je asi věc vkusu každého z nás. Co se týče bagáže, tak zde Yamaha nabízí verzi s bočníma kuframa a plotnou místo sedla spolujezdce a dle fotky na m.cz mají takovou „trubkovou hrůzu“ s madly a zadní plotnou.
Ale toto myslím že pořeší výrobci příslušenství stejně jako padací rámy a další.
Závěr: Líbí se mi - ano, koupil bych si ji - určitě by byla v úzkém výběru. Život je pes, ale žít je psina!
to - wiktor, prosím tě, řekni mi.
V úzkém výběru s čím?
Která motorka stojí podobný prachy se stejnou výbavou , má podobnou váhu s podobným uspořádáním válců a obsahem motorů a koupím ji jako novou...
Jj Milane já vím, myslíš jako 250k proti 400k (páč jiný než R model bych nekoupil)...
Tenere by měla konkurovat právě 790R a zatím to vypadá, že ji nesahá ani po nádrž
Tenére bude pro ty, co nemají na ktm. Protože jestli chci právě takový typ motocyklu s kritérii co jsem psal výše a neřeším značku a cenu tak Ktm!!
Jako dřív když jsme jezdili do školy Pionýr vs Simson
jasny mají svoje kategorie a je to jina liga uz ted vidim ty nesmiritelny tabory hned jak lidi ty motorky nakoupi :-D -790ka miri na spici , a to jak vlastnostma tak cenove ,700ka ma skvelej motor a slusnej podvozek - a za 250 si to kupce najde, ale jsou tam kompromisy (i když ne na motoru) potom je to o tom kolik clovek snese kompromisu v cene - protože třeba CB500X za nejakych 165tis by na to nase mrdani taky bohatě stacilo :-) - jen je to ještě (o kus vetší) kompromis ale motorky se rozumem kupuji malokdy :-D
Upravil Milanek dne 10-06-2019 13:35
T700 je vážně ošklivá a designově nedotažená? A co ta KTM 790 ??? :-) kapotáž šílená, světlo tvaru hmm.... "Renault" a k tomu nádrž - "kokršpanělovy uši". Asi technicky KTM T700 překonává (nevím jel jsem jen na T700), ale designově lepší s "dakarsky" výrazem u mne vede rozhodně T700
Upravil OffroaderTE dne 10-06-2019 14:40
to barborina:
momentálně v úzkém výběru tedy 700 Tenere a AfricaTwin DCT.
Tenerka vyhrává hlavně jednoduchostí hravostí a cenou.
Africa pro změnu hlavně pro mě tím DCT, jsem kochač, vychutnávač,a tak jenom kroutění tou rukojetí je pro mě hodně lákavé. Plus už se nějaký pátek vyrábí, tak už ty dětské nemoce jsou známe a může se člověk na ně připravit, či jím předejít.
to OffroaderTE:
jak jsem psal, že je to podle mě trochu dizajnově nedotažené je čistě subjektivní. A upřimně bych ji s KTM 790 asi ani vůbec nesrovnával. Já osobně bych po vlastních zkušenostech už do KTM nešel, nejsem jezdec, který by ocenil zbytečně moc výkonu a ani ten podvozek. T700 v testech KTM podle mě neporazí, ale v poměru cena/výkon by mohla. Za mě je T700 pohodová, zábavná, hravá a YAMAHA tímto modelem určitě ukrojí velký kus prodejního koláče v tomto segmentu.
Život je pes, ale žít je psina!
barborina napsal:
Jj Milane já vím, myslíš jako 250k proti 400k (páč jiný než R model bych nekoupil)...
Tenere by měla konkurovat právě 790R a zatím to vypadá, že ji nesahá ani po nádrž
Tenére bude pro ty, co nemají na ktm. Protože jestli chci právě takový typ motocyklu s kritérii co jsem psal výše a neřeším značku a cenu tak Ktm!!
Jako dřív když jsme jezdili do školy Pionýr vs Simson
Jenže eRková verze se liší hlavně zdvihy, ty jsou na Tenérce podobné jako na eSkovém modelu, ten je za 321 tisíc, s nějakou slevou - protože je nikdo nechce - třeba a 310? jinak slevu mi dali i na eRkový model v Rakousech...
Ta Tenérka je brutálně škaredá, plasty vypadají čínsky až běda a ten displej, škoda mluvit. Co bude zajímavé budou ceny třeba plastů. Na KTMce jsou nastavené podobně jako na ostrých motorkách, tj. za pár šupů k výměně. Jestli bude Tenérka podobně jako třeba Africa tak pánbůh s náma, ty má plasty neuvěřitelně předražené...
[quote]wiktor napsal:
Jízdu ve stupačkách chválila spousta lidí
Ještě bych pochválil přední plexi
Jeli jsme přes 120 kmh a do helmy nešly žádné turbulence
Žádné trhání hlavou, žádné tahání za kšilt, žádné pískání
A při tom do helmy proudil čerstvý vzduch
Ja mel 800ku 40 tis km a ta yamaha mi v necem pripada i lepsi minimalne motor odspodu je fakt paradni ale nedase to moc srovnat bawo je vetsi bytelnejsi schopny odvyzt 2lidi a3 kufry to si u tenerky neumim moc predstavit to je motorka pro jednoho a za prdeli pilota v podstate konci 😁
Nazdárek...Srovnávat bávo s tenerkou...je trochu aut , ale proti vkusu žádný dišputát. Tři kufry a partnerku to asi dá...Asi bych se napřed svezl...Mluvím osobě , když u mne je to jako se vším , když to nezajiskří , nemá cenu to řešit .
Josef napsal:
Nazdárek...Srovnávat bávo s tenerkou...je trochu aut , ale proti vkusu žádný dišputát. Tři kufry a partnerku to asi dá...Asi bych se napřed svezl...Mluvím osobě , když u mne je to jako se vším , když to nezajiskří , nemá cenu to řešit .
Zajímalo by mě proč je out srovnávat F800GS s T700, když spolu s Ktm 790 jsou to jediný nový (zánovní)cendura v dnešní době?
A ta poznámka o svezení je fakt vtipná, když jediná šance na T700 byla minulý víkend v Beskydech