| 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
 | 
| petr0604 | 
 Přidané 25-10-2012 09:43 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 275 
Založený: 07.08.11 
  | 
Zdravím vás, mohl by mi někdo vysvětlit   jaký je rozdíl mezi Mitas E-09 a E-09 DAKAR? Nikde jsem bohužel tuhle informaci nenašel, výrobce přitom nabízí obě možnosti...Díky   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Luky1 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 10:18 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 445 
Založený: 22.08.10 
  | 
Dakar má o jedno plátno navíc takže je odolnější na proražení. Pneu Dakar má žlutý proužek
 BMW R1200GS together and forever 
http://luky2.rajc...  | 
|   | 
 | 
 | 
| Sergej | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 10:27 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 274 
Založený: 14.07.11 
  | 
presne tak Dakar je odolnejsia voci prerazeniu.. 
 
ale zmes neviem, ja som na Dakare dal 14tis a to mala este3,5mm   takze tak nejako  
 Sergej 
http://sergejdesign.blogspot.sk/ 
https://www.facebook.com/sergejdesign/ 
eshop: http://www.sergejdesign.com/ | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Luky1 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 11:20 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 445 
Založený: 22.08.10 
  | 
Ten nájezd záleží na čem jezdíš. Mě na 12ctce nevydržela dýl jak 4tis.km. Nájezd u E-10 to samo. 
Obecně platí že čím silnější a těžší motorka tím víc žere gumy. Dost se u špalků podepisuje i to jak akceleruješ a brzdíš.
 
Upravil Luky1 dne 25-10-2012 11:26
 BMW R1200GS together and forever 
http://luky2.rajc...  | 
|   | 
 | 
 | 
| qwert | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 12:21 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 5521 
Založený: 13.05.10 
  | 
 Luky1 napsal: 
Ten nájezd záleží na čem jezdíš. Mě na 12ctce nevydržela dýl jak 4tis.km. Nájezd u E-10 to samo. 
Obecně platí že čím silnější a těžší motorka tím víc žere gumy. Dost se u špalků podepisuje i to jak akceleruješ a brzdíš.  
 
Jak akceleruješ a brzdíš se ti podepíše na každé gumě nejen na špalcích.A nájezd je vždy jen o kvalitě gumy.Mitas v poslední době už stojí za hovno.. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Luky1 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 17:09 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 445 
Založený: 22.08.10 
  | 
qwert napsal:
Luky1 napsal: 
Ten nájezd záleží na čem jezdíš. Mě na 12ctce nevydržela dýl jak 4tis.km. Nájezd u E-10 to samo. 
Obecně platí že čím silnější a těžší motorka tím víc žere gumy. Dost se u špalků podepisuje i to jak akceleruješ a brzdíš. 
Jak akceleruješ a brzdíš se ti podepíše na každé gumě nejen na špalcích.A nájezd je vždy jen o kvalitě gumy.Mitas v poslední době už stojí za hovno..   
 
Tak pokud by jsi to měl brát takto tak i Michelin Anakee II stojí poslední dobou za ho.no protože kamarádovi nová dala jen 4500km a mé už jen 2mm což oproti dřívějšku je nájezd o cca 6000km míň! Špalky odcházejí obecně dříve než nešpalková guma už jen díky tomu že mají menší styčné plochy se kterýma má kontakt s povrchem. Samo že špunty budou i více mizet na asfaltu. Např. Metzelerky Karoočka dají taky max 6 tis.km a jsou hyn, a kup na mou moto Conti trail atack  a najedou ti 12tis. jak nic protože mají větší styčnou plochu s vozovkou a směs samo má taky vliv
 BMW R1200GS together and forever 
http://luky2.rajc...  | 
|   | 
 | 
 | 
| VojtechPolicky | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 17:34 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 22 
Založený: 23.10.12 
  | 
Ahoj koukám že se tu řeší Mitasky E09  versus dakar... 
 
mámm zkušenosti s dakarama... předek šel do haje cca po 7000 km možná 7500  zadek má 7500 a ještě těch 6000 dá... jezdím převážně silnici a dálnici se nevyhýbám... a že byhc je šetřil říci nemohu.. a jsem spokojený..  te dmám na předku Mitas E08 a zatím dobrý :-) | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| qwert | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 17:51 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 5521 
Založený: 13.05.10 
  | 
 VojtechPolicky napsal: 
Ahoj koukám že se tu řeší Mitasky E09  versus dakar... 
 
mámm zkušenosti s dakarama... předek šel do haje cca po 7000 km možná 7500  zadek má 7500 a ještě těch 6000 dá... jezdím převážně silnici a dálnici se nevyhýbám... a že byhc je šetřil říci nemohu.. a jsem spokojený..  te dmám na předku Mitas E08 a zatím dobrý :-)  
 
No jsi teprve na začátku bádání..  | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Luky1 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 19:11 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 445 
Založený: 22.08.10 
  | 
 VojtechPolicky napsal: 
Ahoj koukám že se tu řeší Mitasky E09  versus dakar... 
 
mámm zkušenosti s dakarama... předek šel do haje cca po 7000 km možná 7500  zadek má 7500 a ještě těch 6000 dá... jezdím převážně silnici a dálnici se nevyhýbám... a že byhc je šetřil říci nemohu.. a jsem spokojený..  te dmám na předku Mitas E08 a zatím dobrý :-)  
 
Na Dakárku vydrží určitě víc jak mě na dvanáctce rpotože ten Dakárek je o skoro 80kg lehčí a o pár desítek koníků míň divokej jak 12ctka. Ten předek je u E-09 poloviční jak u ostatních gum a na těžší motorce které jezdí i asfalt dá tak 3000km tak buď rád že ti na motce gumy vydrží tak dlouho 
 
 
Na předku mám E-10 a ta dala už jednu zadní E-10(4000km) pak jednu zadní E-09(4000km) a zase mám vzadu E-10 cca najeto 600km a ta přední má pořád víc jak 60% vzorku. Ty zadky ale hobluju protože mám celkově těžkou mrchu a já taky cosi při dvou metrech vážím+dost asfaltu+lehkej a v terénu dost hrabavej zadek=smrt zadní pneu.
 
Upravil Luky1 dne 25-10-2012 19:14
 BMW R1200GS together and forever 
http://luky2.rajc...  | 
|   | 
 | 
 | 
| lobo6 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 19:42 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 210 
Založený: 30.08.10 
  | 
Vždy záleží jakým stylem se na pneu jezdí, ale občas se stane se že na jednu E 09 jsou potřeba 2 motory GS 1200   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Mati | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 25-10-2012 20:30 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 466 
Založený: 24.11.10 
  | 
čau, 
XTZ750 ST. 
Kupoval jsem moto  na jaře, přední E-09 DAkar nová, zadní tak 60%. 
Po najetí 6.000 km, 70% asfalt, 30% off. 
 
Přední guma, špunty sjetý jako zuby od cirkulárky. vepředu měly 6-8mm,  
vzadu 2mm. 
Zadní guma byla sjetá stejnoměrně, ale bylo tam tak 1-2mm. 
 
Je pravda, že jsem si užíval a jak byl i na asfaltu kousek písečku, hrábnul si   
a taky neměl problém vzít pořádně za přední páčku......... 
 
Takže za ty prachy vydržely dost... 
 
Teďka jezdím C21 ve předu a E-09 Dakar vzadu a prozatím se mi to líbí. 
 
Maty
 
Upravil Mati dne 25-10-2012 20:34 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Luky1 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 26-10-2012 09:33 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 445 
Založený: 22.08.10 
  | 
lobo6 napsal:
Vždy záleží jakým stylem se na pneu jezdí, ale občas se stane se že na jednu E 09 jsou potřeba 2 motory GS 1200     
 
Lepčí dva motory než dva piloti  
 BMW R1200GS together and forever 
http://luky2.rajc...  | 
|   | 
 | 
 | 
| Sergej | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 26-10-2012 10:23 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 274 
Založený: 14.07.11 
  | 
no k stylu jazdy: 
na Karoo T som dal 6000tis max. a pri tom istom style jazdy na DAkarke 09 som dal 14tis a mal som tam 4mm este!! 
Neviem cim to bude ale sam som nechapal.
 Sergej 
http://sergejdesign.blogspot.sk/ 
https://www.facebook.com/sergejdesign/ 
eshop: http://www.sergejdesign.com/ | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Luky1 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 27-10-2012 00:53 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 445 
Založený: 22.08.10 
  | 
 Sergej napsal: 
no k stylu jazdy: 
na Karoo T som dal 6000tis max. a pri tom istom style jazdy na DAkarke 09 som dal 14tis a mal som tam 4mm este!! 
Neviem cim to bude ale sam som nechapal.  
 
jo jenže jsi zapoměl říct že ta E-09 byla ještě z té série co ji dělali ze směsi na puky  
 BMW R1200GS together and forever 
http://luky2.rajc...  | 
|   | 
 | 
 | 
| Sergej | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 27-10-2012 23:03 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 274 
Založený: 14.07.11 
  | 
Luky1 napsal:
Sergej napsal: 
no k stylu jazdy: 
na Karoo T som dal 6000tis max. a pri tom istom style jazdy na DAkarke 09 som dal 14tis a mal som tam 4mm este!! 
Neviem cim to bude ale sam som nechapal. 
jo jenže jsi zapoměl říct že ta E-09 byla ještě z té série co ji dělali ze směsi na puky     
 
tak to neviem, minuly rok na jar som ju obul a na jar letos sla za 07   
A mozem povedat ze drzala super, necitil som zeby mala tvrdu zmes..
 Sergej 
http://sergejdesign.blogspot.sk/ 
https://www.facebook.com/sergejdesign/ 
eshop: http://www.sergejdesign.com/ | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Luky1 | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 27-10-2012 23:57 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 445 
Založený: 22.08.10 
  | 
Když by jsi ji obul na kačenu tak by nevydržela ani ty 4tis. jako mě na 12ctce 
 BMW R1200GS together and forever 
http://luky2.rajc...  | 
|   | 
 | 
 | 
| Sergej | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 28-10-2012 13:54 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 274 
Založený: 14.07.11 
  | 
Luky1 napsal:
Když by jsi ji obul na kačenu tak by nevydržela ani ty 4tis. jako mě na 12ctce    
 
To mi je jasne, ja jazdim len na 650tke a výhradne sám 85kg jazdec..
 Sergej 
http://sergejdesign.blogspot.sk/ 
https://www.facebook.com/sergejdesign/ 
eshop: http://www.sergejdesign.com/ | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| RadekK | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 16-11-2012 13:09 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 416 
Založený: 11.09.11 
  | 
 Luky1 napsal: 
Dakar má o jedno plátno navíc takže je odolnější na proražení. Pneu Dakar má žlutý proužek  
 
Moje E-09 90/90/21 (obyčejná NEdakar) vyraženo 2 vrstvy ... 
Nová přední E-09 v provedení Dakarc (žlutý pruh) v rozměru 90/90/21 TT 54T a na  bočnici pneumatiky vyraženo "2 vrstvy" ....  
Tak si nejsem jist - silnější vrstvy ? 
 
A ještě k C-02 130/80/17 TT 65N (červený pruh) - na bočnici uvedeno "E8" v kolečku a 75R ....  
Pokud rozumím dobře, tak tato pneu byla homologována dle EHK OSN č.75 a je v souladu s podmínkami provozu na pozemních komunikacích (56/2001 Sb.), ale díky rychlostnímu indexu N ji nesmím na svém vozidle použít ... | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Joe | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 16-11-2012 16:19 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 285 
Založený: 31.05.10 
  | 
Luky1 nemáš tak úplně pravdu s tím nájezdem u E-09. Pokud jsi neslyšel prezentaci Poubesovi cesty, tak přetlumačím, jel Omán v drsných podmínkách na moto KTM 990 v předu E-10 a vzadu zmíněnou E-09.  Nájezd 15000 km !!! Původně jsem si myslel, že jsem se přeslechnul a nechal jsem si to opakovat. Jel provedení Dakar. To mluví samo za sebe, nemyslíš.
 
Upravil Joe dne 16-11-2012 16:26 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| qwert | 
 Mitas E-09 vs. Mitas E-09 DAKAR 
Přidané 16-11-2012 16:47 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 5521 
Založený: 13.05.10 
  | 
 Joe napsal: 
Luky1 nemáš tak úplně pravdu s tím nájezdem u E-09. Pokud jsi neslyšel prezentaci Poubesovi cesty, tak přetlumačím, jel Omán v drsných podmínkách na moto KTM 990 v předu E-10 a vzadu zmíněnou E-09.  Nájezd 15000 km !!! Původně jsem si myslel, že jsem se přeslechnul a nechal jsem si to opakovat. Jel provedení Dakar. To mluví samo za sebe, nemyslíš.  
 
S každou gumou najedu bud 15000 nebo jen 2000km.Jen to jen o jezdci jak s ní zachází..S mou první Michelin Desert jsem najel 14000,Despres ji oholil za 600km etapu.. | 
|   | 
 
 
 |