| 
 Baterie do moto 
 | 
| prezi | 
 Přidané 18-01-2011 13:36 
 | 
 
  
Hlavní Administrátor
  
Příspěvek: 4073 
Založený: 20.04.10 
  | 
...u příležitosti zajímavé nabídky na nákup nové baterky, řeším životnost baterie  
 
...moje Varta má 3 roky a zatím točí, v XT-čku jsem měl Yuasu starou skoro 5 let než jsem musel koupit novou 
 
...jak dlouho vám vydrží baterie na moto? 
...používáte "klasiku" nebo gelovku? 
...jaké preferujete značky?
 
Upravil prezi dne 18-01-2011 13:41 | 
|   | 
 | 
 | 
| qwert | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 13:50 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 5521 
Založený: 13.05.10 
  | 
Mám v Yuasu v lc8 od roku 04.Gelovka,stále funkční.. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| zetor | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 13:54 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 154 
Založený: 04.01.11 
  | 
Já teda mám Vartu-Gel. Jsem s ní spokojen.Bratři a táta mají taky varty a bez problémů.Jinak asi poslední 2 roky prodáváme i Exide a jsou to taky bezproblémové baterky.Exide je sama o sobě značka americká ale jako varta se vyrábí v celé evropě.Dále je tu Yuasa-Japonec.Ta se taky vyrábí všude možně po světě.Ale jako každý baterie-záleží na kusu.Může se zkratovat atd.Výrobní vada se ti projeví do cca čtyř měsíců.Myslím že to je prašť jak uhoď.Jestli Vartu,Exide či Yuasu,myslím že to vyjde nastejno.Olovo je tam pořád stejný=platíš víceméně značku.Pokud to není opravdu nějaká levná čína. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Barney | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 14:34 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 1102 
Založený: 02.05.10 
  | 
Koupil jsem moto s 5. let starou baterkou - klasika Yuasa. Teď přes zimu ji nabíjím a sleduju... Chtěl bych, aby mi ještě minimálně tuto sezónu vydržela.  
 „Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ 
DR 350 S | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 14:56 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
já když vidím slovo gel tak se vždycky naježím   
 
po pravdě řečeno jsem v motorce ještě nikdy skutečnou gelovku neviděl, ty jsme viděl jen v UPSce 
ale je koloritem všech motorkářů a i prodejců o každé bezúdržbovce mluvit jako o gelovce   
 
skutečná gelovka je baterka co má elektrolyt ztušený oxidy křemíku do formy gelu či rosolu chcete-li tedy baterka pracuje v jakékoliv poloze, bez okažitého výpadku přežije i poškození krytu atd. ale zase je náchylnější na nabíjení - neumí tak dobře odvádět vznikající vodík na elektrodách při nabíjení 
 
to co se v 99% v novějších motorkách používá je bezúdržbová baterka s rounem - tedy označování buď MF (Maintenance-Free) nebo AGM (Absorbent Glass material), rouna tam zabraňuje vypadávní částeček z desek a tvorbě kalu, ketrý by mohl elektrody zkratovat a díky tomu může baterka pracovat v různých polohách a líépe snáší vibrace - proto na na moto používá, bezúdržbová znamená že je uzařené pojistným ventilem a tedy pokud není přebíjená a hodně neplynuje tak si udržuje obsah elektrolytu dlouhou dobu 
 
co se týče toho, že olovo je stejné tak tady bych trochu nesouhlasil - jde i o zpracování toho olova a o dotování slitiny dalšími látkami (nejčastěji dnes vápník) a provedneí spojů, rouno, uzavření atd. ale mnohdy je to samozejmě řádně nafouklé marketingem. Základ je opravdu pořád stejný - jde prostě o olověný kyselý akumulátor.
 ------------------------------------------ 
Kač Kač 950 2004 - už je pryč 
Kač Kač 690 2009 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| zetor | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 15:10 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 154 
Založený: 04.01.11 
  | 
Tak jednodušší je říkat gelová a je to obecný pojem.Moc lidí neříká bezúdržbová nebo baterie s rounem.Gelová baterie je rozšířený pojem jak mezi motorkáři tak mezi mechaniky,prodejci i motorkáři i když to pravda není.To samé by se dalo říct i o bezúdržbové baterii do auta a taky samozřejmě gelová není.  | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| qwert | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 15:10 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 5521 
Založený: 13.05.10 
  | 
Honzo oni kluci za to nemůžou,ono často v popisu je napsáno že je to gelová baterie i když není. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 15:24 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
já vím  , ale protože se občas motám třeba i kolem upsky a tam skutečné gelovky jsou tak je zase třeba v tom rolišit gelovku od "jakogelovky" 
 
a hlavně já mám rád ve všem jasno ...prostě máslo je máslo a margarín je margarín a může mít klidně na krabičce napsáno máslová chuť  
 ------------------------------------------ 
Kač Kač 950 2004 - už je pryč 
Kač Kač 690 2009 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| zetor | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 15:28 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 154 
Založený: 04.01.11 
  | 
  Takže u mě na krámu koupíte jen údržbové baterie a bak taky baterie s rounem....!!! Aby v tom bylo jasno...!!     | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 17:07 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
     
 ------------------------------------------ 
Kač Kač 950 2004 - už je pryč 
Kač Kač 690 2009 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Barney | 
 Baterie do moto 
Přidané 18-01-2011 21:57 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 1102 
Založený: 02.05.10 
  | 
Jak v domácích podmínkách pořádně zjistit, jak na tom baterka opravdu je?
 „Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ 
DR 350 S | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 Baterie do moto 
Přidané 19-01-2011 00:35 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
závisí co tě zajímá - startovací proud asi nezměříš (víc jak 100A), můžeš ale změřit pokles napětí pod zátěží - buď měřákem co na to je, nebo klasickým voltmetrem a zatíženou baterkou 
stejně tak kapacitu můžeš změřit pořádnou nabíječkou/měřidlem nebo pokud jsi kutil tak lze samozřejmě i laborovat - zatížit, měřit napětí a podle doby a poklesu vypočítat kapacitu 
 
ale nejjednodušší bude zajít někam do servisu nebo ke známému si to nechat změřit 
jestli jde o MZ tak bych změřil hustotu elektrolytu, zkontoloval zda není někde naprakslá nebo nalomený kontakt, očistil kontakty a víc bych to neřešil - startér to nemá a super elektroniku taky ne  
 ------------------------------------------ 
Kač Kač 950 2004 - už je pryč 
Kač Kač 690 2009 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Barney | 
 Baterie do moto 
Přidané 19-01-2011 07:10 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 1102 
Založený: 02.05.10 
  | 
Díky, uklidnil jsi mě. Hustota je po nabití v pořádku na +- 1,28.  
 „Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“ 
DR 350 S | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| aron | 
 Baterie do moto 
Přidané 29-05-2014 22:40 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 504 
Založený: 04.06.13 
  | 
Tak se podělím taky se zkušeností. F800gs baterie orig. 6 let stará Exide. Do posledního momentu perfekt starty pohoda. Minulý týden v Rumunsku po třech dnech bez vyzvání nula, asi se přerušil kontakt uvnitř baterie,nerozsvítila ani displej. Na roztlačení kupodivu motka chytla a ujel jsem ještě asi 20 km. Pak mi to chcíplo za jízdy a konec úplně. Dotáhli jsme zbytek /asi 2 km na laně. Takže pokud se někdo vydáte někam mimo civilizaci doporučoval bych baterii starší 5 let vyměnit,nebo nějakou i s menší kapacitou si vzít náhradní. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| petrOV | 
 Baterie do moto 
Přidané 30-05-2014 09:21 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 222 
Založený: 14.11.12 
  | 
aron>tos mě moc nepotěšil, mám YUASu made in 12/2005 minulý týden jsem přišel do garáže a nic, ani se nerozsvítily kontrolky(na roztlačení ale motorka chytla)-nechal jsem blbec v zásuvce redukci na USB  a ta ji asi vyšťavila. Po ujetých 900km motorka bez problémů chytala. Aktuálně je na lidlnabíječce na oživení, vypadá, že se zotaví, ale čeká mě 8dní dovolená...tak nevím. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| hobr | 
 Baterie do moto 
Přidané 30-05-2014 13:07 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 820 
Založený: 03.01.11 
  | 
Nechcu dělat chytrého, ale po 5ti až 6ti letech můžeš čekat, že baterka odejde, (někdy aj roční ).....
 Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..." 
(Mark Twain) | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| PavelETV | 
 Baterie do moto 
Přidané 30-05-2014 17:36 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 70 
Založený: 11.12.10 
  | 
Šest let starou Yuasu, která byla v Caponordovi od výroby, jsem před cestou na Korsiku vyměnil preventivně za Fiamm. Životnost Fiammu byla přesně 26měsíců a poprve mne Caponord nechal  
 stát na cestě. Naštěstí 40km od baráku. Původní Yuasa ještě další dva roky sloužila v synkově VFR.... 
Pak si vyberte....  | 
|   | 
 | 
 | 
| qwert | 
 Baterie do moto 
Přidané 30-05-2014 17:42 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 5521 
Založený: 13.05.10 
  | 
Jo pokud je na Yuase made in Japan vydrží zpravidla dost dlouho.. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| petrOV | 
 Baterie do moto 
Přidané 30-05-2014 17:56 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 222 
Založený: 14.11.12 
  | 
tak jsem se na tu mou Yuasu podíval a je tam made in china, vzadu vyraženo 211205E3, že by fakt fungovala 9 let?   nebo ležela někde ve skladu a byla aktivována až mnohem později? | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| xx4 | 
 Baterie do moto 
Přidané 30-05-2014 18:10 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 1660 
Založený: 02.05.10 
  | 
 PetrOV napsal: 
aron>tos mě moc nepotěšil, mám YUASu made in 12/2005 minulý týden jsem přišel do garáže a nic, ani se nerozsvítily kontrolky(na roztlačení ale motorka chytla)-nechal jsem blbec v zásuvce redukci na USB  a ta ji asi vyšťavila. Po ujetých 900km motorka bez problémů chytala. Aktuálně je na lidlnabíječce na oživení, vypadá, že se zotaví, ale čeká mě 8dní dovolená...tak nevím.  
 
Doporučuju koupit novou.Stalo se mi to samé minulý týden na autě.Dojel jsem v pohodě do práce,ale po práci už jsem nenastartoval.Doma jsem ji hodil na nabíječku a zase fungovala.Po pár dnech fungování a opět  bez varování jsem znovu nemohl nastartovat.S bídou rozsvítila display na palubním PC...Takže nákup nové a vše OK.Prý se občas stává,že vypadne kousek materiálu z desek a hodí baterku do zkratu.Manipulací se to zase oddělí od desek a opět vše funguje,dokud otřesy znovu nedopraví "odpadlíka" do míst,kde baterku "šlusne"....Baterka stará 3 roky... 
 "Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) | 
|   | 
 
 
 |