| 
 malinkaty off 
 | 
| Daja | 
 Přidané 06-08-2010 10:48 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 74 
Založený: 02.08.10 
  | 
Ahojky vsem, mam prosbu. Rozhodl jsem se, ze prejdu ze silnice trosku do terenu. Nemam naprosto zadne zkusenosti, jel jsem maximalne na polni ceste. Zacal jsem tim, ze jsem si objednal (skoro)spunty a vypinac abs. Nenasel by se zde nekdo, tak cca do 100 km od Prahy, kdo by byl ochoten me trosku zasvetit a pomoci v zacatcich? Dik moc. Daja(moto V-Strom)
 Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| TomElefant750 | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 11:20 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 775 
Založený: 30.05.10 
  | 
Čau, poměrně často jezdíme v okolí Liberce, jezdí sem i dost známejch z Prahy, klidně někdy doraž - chcem jezdit i teď v sobotu, pokud ovšem počasí dovolí. Pro lepší dohodu - pokut používáš skype, jsem tam jako Tomelefant750. 
Čau, Tom | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| stepan | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 11:20 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 209 
Založený: 19.05.10 
  | 
Nejlepší pro tebe bude navštívit dvoudenní kurz enduroškoly. 
Vřele doporučuji. 
http://enduroskola.cz/ | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| oldsandal | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 11:41 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 262 
Založený: 06.07.10 
  | 
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"?   
 
Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit  . | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Daja | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 12:21 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 74 
Založený: 02.08.10 
  | 
oldsandal napsal:
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"?   
Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit   .   
 
skoro špunty jsou heidenau K60  
 Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Daja | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 12:25 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 74 
Založený: 02.08.10 
  | 
 stepan napsal: 
Nejlepší pro tebe bude navštívit dvoudenní kurz enduroškoly. 
Vřele doporučuji. 
http://enduroskola.cz/  
 
dik za tip, ale ty stranky vypadaji skoro mrtve  
 Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 12:41 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
Milda internetu moc nedá  , ale funguje to přeci jenom spíš jezdí na motrce než sedí na webu   
 
já enduroškolu absolvoval a pro začátek se to hodí hodně to člověku usnadní tápání co a jak a hlavně proč! 
 
jdu najít svůj soupis co všechno se v enduroškole za ty dva dny zkouší psal jsme to klukům na lc8 když se na to přišla reč | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 12:47 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
Tak tady to je - zdejší borci to stejně všechno znají, ale méně zkušeným to fakt pomůže   
 
Enduroškola 
 
Nastavení motorek - sundání zrcátek, snížení (sklopení) páček, ukázka postoje 
 
Na stupačkách střed nohy, ale ne podpatkem, závisí na tvaru podrážky 
Během dne měnit postoj – na odpočinek dát špičku na stupačku – víc pruží lýtka a změna těžiště a zapojení jiných svalových skupin 
 
Ve stupačkách přenáší hmotnost těla do bodu pod těžiště samotné motorky – celkově se snižuje výsledné těžiště (stroj+jezdec), lepší stabilita a také lepší možnost stroj opustit v případě odložení – odskok ze stupaček je jednodušší a bezpečnější než ze sedu 
 
Přenášením váhy mezi stupačkami lze korigovat náklony a srovnávání 
Přenášením váhy dopředu a dozadu lze měnit zatížení kol 
 
Ruce volně na řidítkách – vytočené lokty ven, volnější pohyb a možnost pružení a pohybu 
Pokrčené nohy, zadek vystrčený – stažené svaly stabilizují tělo (v podstatě jak na lyžích) 
Nohy pokrčené + kolena drží nádrž/sedlo 
Pro odpočinek lze stát ve stupačkách vzpřímeně, ale v terénu se pak podsadit pro pružnější pohyb 
 
Motorka jede tam kam se člověk dívá (čumím na kámen – najedu do toho kamenu) 
 
- výhoda zubaté kovové stupačky! Zvlášť pokud je mokro a bahno 
- problém pokud má člověk hladké kalhoty a snaží se drží nádrž – klouže to mezi koleny a hůře se drží – lepší kalhoty do terénu mají na vnitřní straně kolen kůži co neklouže 
 
Nácvik - Práce s těžištěm 
 
Jízda ve stupačkách s jednou rukou, slalom 
S jednou nohou na stupačce (levá noha na levé stupačce, pravá vzadu za levou) – na obě strany 
V sedě s nohama na jedné straně motorky – na obě strany 
S jednou nohou na stupačce – (pravá noha na levé stupačce, levá noha volně) – na obě strany 
Poslední cvičení znovu ale jen s jednou rukou na plynu (tedy jedna noha a jedna ruka) – nejtěžší cvičení 
 
Zatáčení 
V malé rychlosti - Podívat se do zatáčky - Natočit tělo - zadek z motorky - kolena k nádrži, 
(pohled do zatáčky automaticky vytáčí i tělo a přenáší váhu – proto motorka jede tam kam se člověk dívá) 
váha na vnější stupačku – rovná motorku, přidání plynu – rovná motorku a vytahuje ji ze zatáčky, ubírání plynu – motorka se sklápí do zatáčky 
 
Najet do zatáčky, spojka, brzdy, pomalu projet se spojkou, točit tělem, přidání plynu na výjezdu rovná motorku a vytahuje ji ze zatáčky 
 
Základní nácvik - Z kamenů vyznačit oblouk + větší prostřední kámen kolem kterého se zatáčí, postupně zatáčku zmenšovat 
 
Slalom (staré pneumatiky, různé poloměry, postupně zmenšovat) 
Opakované zkoušení v praxi - zatáčení, práce tělem, dívat se do zatáčky 
slalom s řízením jen jednou rukou 
 
Sjezdy a výjezdy 
Práce s plynem a brzdami 
 
Výjezdy 
Vždy před výjezdem přidat plyn – odlehčí přední kolo a zlepší nájezd do kopce 
Dívat se před motorku kam jede – na cestu a vrchol výjezdu ne dolů pod přední kolo – tam už musí být cesta vybrána 
Dostatečný rozjezd a přidání ještě dole – ne až v kopci – tam už není takový záběr 
Ubírat před koncem výjezdu – pro bezpečnost – mít možnost zastavit hned na výjezdu, ale až u konce výjezdu tak aby motorka dojela oběma kolama na vrchol nikoliv jen předním kolem (čstá chyba!) 
Před nájezdem a při přidání plynu se naklonit dopředu – vyrovnat změnu těžiště a zrychlení – nenaklánět se příliš dozadu a nesedat 
 
Sjezdy 
Na zlomu skoro stát, spojka 
Najít si pozici přední brzdy kdy zabírá ale neblokuje! 
Zadní brzda dtto – problém hrubé ovládání zadní brzdy – často blokuje – problém pokud motorka nejede ve spádnici, protože při smyku ujíždí bokem 
 
Zkoušení skoro zastavit a rozjet se ve sjezdu 
Zkoušení objetí překážky - ve sjezdu a - pod sjezdem – zastavit hned pod sjezdem, zkouška zastavit a znovu se rozjet, sjezd dolů a dole podle pokynu odbočit vpravo nebo vlevo 
 
 
2.den 
 
Sjezdy a výjezdy 
Menší a větší sjezdy i výjezdy 
Dotočení konce sjezdu pomocí smyku zadního kola 
Pozor velký záklon a přidání plynu při strmém výjezdu 
Pozor na menší světlou výšku při ostrých hrbech – drhne spodkem (stojanem) může se náhle zaseknout 
 
Delší projížďky – haldy, násypy kolem cesty nahoru/dolů, zarostlé cesty vysokou travou, bahnité koleje, kamení, brody 
 
Cvičení pomalé jízdy – pravidelné kruhy co nejmenšího poloměru, pomalu, se spojkou ve stupačkách, vytočit tělo, vystrčit zadek, podívat se do zatáčky 
 
Sundání motorky z dlouhého výjezdu co se nepovede 
Rychle chcípnout motorku, nechat rychlost – vystoupit z motorky směrem nad motorku! 
Stále se držet nad motorkou ať na člověka nespadne! 
Kýváním posunout motorku příčně svahem a pak předním kolem dolů 
Nasednou a přes spojku a brzdu pomalu sunou dolů 
 
Zvedání položené motorky 
Použít co největší páku – co nejdál od kol 
Narovnat řidítka, dřepnout – vzít oběma rukama, rovná záda – tahat stehny ne rukama či zádama, pak podsunout tělo + brzda + stojánek pokud lze nebo ho narovnat předem 
Nebo zády – zapřít se tělem do sedla a zvedat 
 
Kameny 
Dívat se dopředu před motorku, hledat cestu 
Ve stupačkách přesunout těžiště co nejvíc dozadu, zatížit zadní kolo a držet ho v záběru – odlehčuje přední kolo a stabilizuje motorku, držet koleny nádrž, nechat volněji přední kolo ať si může hledat cestu 
Nepadat, bolí to!   
 
Brody 
Najet pomalu – při rychlém nájezdu a rychlém ubrání plynu se zatěžuje přední kolo, které často uklouzne 
Projíždět plynule se zvyšujícím se záběrem – odlehčuje přední kolo + rovná motorku 
Hledat pevnou část – tedy tam kde je vyjeto i když tam může být hlouběji 
 
Oraniště 
Přesunout těžiště co nejvíc dozadu, zatížit zadní kolo a držet ho stále v záběru – odlehčuje přední kolo a stabilizuje motorku, držet koleny nádrž, nechat volněji přední kolo ať si může hledat cestu 
 
Vyjeté koleje 
Pozor na přejezdy středu zvláště s trávou 
Držet se v koleji, hledat cestu předem, dívat se dál před motorku ne pod kola 
 
Brzdění + řízené smyky 
Nejdřív rovný smyk v sedě 
Pak rovný smyk ve stupačkách 
Pak rovný smyk s konečným zatočením kolem pneumatiky – na obě strany 
Pak slalom se zatáčením smykem kolem pneumatik 
Několikrát opakovat, zvětšovat poloměry zatáčení a zmenšovat rozestupy mezi pneumatikami | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Daja | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 12:50 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 74 
Založený: 02.08.10 
  | 
uff, a to vse se zvladne za 2 dny?    
 Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| ivan66 | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 14:35 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 1415 
Založený: 12.06.10 
  | 
Jak to čtu, jdu vrátit papíry a koupím si koňa, ten ví co má v terénu 
dělat  | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| qwert | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 14:44 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 5521 
Založený: 13.05.10 
  | 
Nejlepší škola je jezdit,jezdit,jezdit..  | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 15:39 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
samo že nejlepší je jezdit a jezdit, ale pomůže když na člověka dává někdo pozor a poradí co a jak  
 
to daja - za 2 dny se to zvládne lae člověk když není zvyklý tak pak cítí celé tělo, přeci jenom jsou to dva celé dny ve stupačkách s krocením 200 kilové potvory   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| TomElefant750 | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 16:25 
 | 
Člen
  
Příspěvek: 775 
Založený: 30.05.10 
  | 
HonzaH - ty pacholku, tohle si beru osobně: "aby motorka dojela oběma kolama na vrchol nikoliv jen předním kolem (čstá chyba!)"  . 
Čau, Tom 
 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 malinkaty off 
Přidané 06-08-2010 20:03 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
to je přeci častá chyba, ale abych pravdu řekl tak jsem si na Tebe opravdu vzpomněl    | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| petr_t | 
 malinkaty off 
Přidané 07-08-2010 10:06 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 691 
Založený: 15.05.10 
  | 
Daja napsal:
oldsandal napsal:
to Daja: Co jsou to "skoro špunty"?   
Tvoje rozhodnutí zkusit off chválím, to se ti bude líbit   .  
skoro špunty jsou heidenau K60     
 
K60 jsou tvrdé gumy ,na mokru a v chladnu jsou uklouzané.Šotolinku snesou, trochu bláta nebo mokra a mazec.Na vlhké trávě to byl problém uřídit.  | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Daja | 
 malinkaty off 
Přidané 07-08-2010 15:44 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 74 
Založený: 02.08.10 
  | 
tako se asi budu valet  
 Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.   | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 malinkaty off 
Přidané 07-08-2010 22:15 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
to k tomu patří   
 
ale taky jsem k60 jezdil a da se | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Wiblyz | 
 malinkaty off 
Přidané 08-08-2010 10:04 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 11 
Založený: 08.08.10 
  | 
Cau, kolik tak delaj terminu do roka a je to vzdycky jinde? By se mi to urcite hodilo, urcite je co zdokonalovat nebo zjistit jak jde co jednodusejc a kde delam blbosti.
 UP THE IRONS! | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Wiblyz | 
 malinkaty off 
Přidané 08-08-2010 10:26 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 11 
Založený: 08.08.10 
  | 
 Daja napsal: 
Ahojky vsem, mam prosbu. Rozhodl jsem se, ze prejdu ze silnice trosku do terenu. Nemam naprosto zadne zkusenosti, jel jsem maximalne na polni ceste. Zacal jsem tim, ze jsem si objednal (skoro)spunty a vypinac abs. Nenasel by se zde nekdo, tak cca do 100 km od Prahy, kdo by byl ochoten me trosku zasvetit a pomoci v zacatcich? Dik moc. Daja(moto V-Strom)  
 
 
Tak ja bych se s tebou klidne projel, jsem z Rakovnika, takze 50 km. Ja osobne jezdim prevazne soft, pac nemam jinyho jezdce k sobe, takze se do zadnejch slozitejsich akci nepoustim. Kazdopadne pokud se chces projet neni problem, jen asi nejsem ten typ, kterej by te moh ucit neco jinyho. Ja sam jsem pochytal tech par veci sam a nejaky ty zaklady jsem mel z bikrosu a z freeridu. Pokud se chces ucit jezdeni v terenu, tak by se na to kazdopadne hodil nekdo vic kovanej, co uz jezdi s mastodontem slozitejsi teren.
 UP THE IRONS! | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| HonzaH | 
 malinkaty off 
Přidané 08-08-2010 14:29 
 | 
 
  
Člen
  
Příspěvek: 712 
Založený: 24.05.10 
  | 
Termínů je několk ročně - nejlépe zavolat Mildovi a zeptat se 
 
Já jak budu mít nohu v pořádku tak zase nějaký ten softík budu jezdit ale bude to nejdřív na podzim   | 
|   | 
 
 
 |