buboGS napsal:
Cena je napálená? Možná proti Sportardu...
Yamaha Tenere ABS 209 990 (8390 EUR)
BMW Sertao ABS + hefty 206 000 (8240 EUR) při kurzu 25 Kč/EUR
Myslím si, že Tenerka je úplně stejně rozpočtová motorka, jako Sertao...
O generaci modernějším motoru bych nehovořil - nejsem si jist, ale v Yamaze i Sportardu je 660 Minareli - motor (odhaduji) stejně starý jako Rotax. A i kdyby ne, Rotax prostě považuji za lepší (spotřeba, výkon, životnost)
A Sportard? - nechci zabíhat do detailů, ani komponenty Jawy neznám, ale pochybuji, že by byli schopni za výrazně nižší prodejní cenu než BMW nabízet kvalitnější komponenty, když nemají kupní sílu nakoupit je ve velkém, jako BMW, tudíž se nedostanou na stejnou nákupní cenu.
Ne, Sportard nepovažuji za plnohodnotnou konkurenci k BMW ani k Yamaze - resp.snad k ničemu, co je na trhu dostatečně prověřeno. Malosériová výroba = málo peněz na vývoj, málo výrobků pro objektivní porovnání kvality atd... Ne, Jawa (bohužel) ne...
A navíc - ten design je strašnej... To co leze z Jawy se nedá srovnat snad s ničím, co je na trhu. Obyčejný kluk musel ukázat Jawě, jak lze doma udělat pěknou motorku (mám na mysli 250 Californian). Když v Jawě přišli na to, že by to lidi mohlo zajímat, vytvořili 660 Califa - no to je opět designovej úlet...
Když dva dělají totéž, není to totéž.
EDIT: písmenka, zalomení
No, Tenerka zrovna rozpočtovka není, tuhle roli u Yamahy plní XT 660 R. A Minareli je opravdu o generaci mladší. Ona i Yamaha mohla dát Rotax do svých motorek, ale neudělala to. Stejně jako Aprilia do Pegasa, zvášt když Rotax využívala v předchzí generaci pegas. A co jsem tenhle motor(Minareli) jel na Pegasu (strada) tak je opravdu živý a stojí za to.
Souhlasím s tím že design Sportardu se moc nepovedl, ale vzhled je nakonec vždy jen osobní neměřitelná složka. Ono BMW taky nevyrábí žádné desigové klenoty, to ale nesnižuje kvalitu jeho motorek.
U sportadru (oproti Sertau) máš zase v základu drátěný kola (ráfky prý z německa), dva kotouče vpředu, třmeny od Bremba...myslím že to není žádná ošizená motka.
Rozhodně máš pravdu, že nákupní cena komponentů pro BMW musí být nižší než u Jawy. i motor musí být levnější - je starší a vyrobyl se už v desítkách - ne li stovkách tisíc kusů a cena jeho vývoje je tím pádem už dávno rozředěná. Věřím tomu že výrobní cena Sertaa je nižší než u Sportardu - i přestože se vyrábí snad jako poslední v Německu (800 už tuším v číně, když tak mě opravte). O to tristnější je pak jeho cena prodejní. Jediné zdůvodnění ceny je nakonec už jen onen modrobílý znáček na kapotách, což může být pro někoho rozhodující, a pro někoho naopak argument s nulovou hodnotou.
Tak dnes v Autosalonu testoval Pepa Sršeň. Podle jeho hodnocení super moto, lepší než BMW.
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain)
hobrnos napsal:
Tak dnes v Autosalonu testoval Pepa Sršeň. Podle jeho hodnocení super moto, lepší než BMW.
Jsem si to ted pustil a nic o tom, ze je lepší nez BMW nerikal.
Snad jen na pozadí, ze by ji měli ortodoxní 2valcari vyzkoušet.
Jinak se mi zdál az moc pozitivni. ....
PetrAT napsal:
Mrkni se na jeho webovky a možná to bude jasnější http://www.pepa-s...cz/novinky
Ale třeba to je fakt tak povedený stroj
Já osobně po tigerovi pošilhaval, ale je to moc syrový, proti GS.
V Albánii by nejspíše u stodoly ( rozuměj servisu) při vyslovení "trijumf tajgr " hledali kulovnici .....
Tak zdravím všechny. Před třemi týdny sem se svezl na Explorerovi a hned sem si ho po důkladném a hlavně důmyslném zkoumání na trhu objednal. Při brouzdání sem našel tyhle super stránky. Doufám že se najdou nějací blázni jako já a budou se se mnou dělit o zkušenosti atd. Jinak mé první dojmy s mašimou byť jen krátké jsou okouzlující. Když sem poprvé zkusil GS tak mě to více méně zklamalo ( vzhledem k tomu co se o něm píše ). Je pravdou že čím déle sem ho měl tím lépe. Je také pravdou, že sem byl nedočkavý abych mohl zkusit a vidět Explorera. Poprvé sem ho viděl na motosalonu v Brně. Mohl sem ho objednat hned, ale je potřeba se svézt. První jízda, která byla byť chvilkový, ale super zážitek a doufám, že jich bude pořádně se nemůžu dočkat až ji bud mít doma. Moc doporučuji každému ať ji zkusí a pak i vrtulám možná spadne brada. Zkrátka dal sem na první dojem.
Tak mazlíka už mám doma. Zatím 1000km a dojmy super jen mě bolí pr..... asi nezvyk ale gel to vyřeší. Teď pujdu na první garančku a uvidím co nového mi přišlo do výbavy. S dodávkou výbavy má Triumph na čas, ale co se dá dělat. Jinak všem fakt doporučuji se svézt motor je super. Jsem rád, že jsem zvolil tento stroj. V Srpnu dám asi alpy a příští rok mám v plánu dát Korsiku. Doufám, že to vyjde.
Tak zatím lidi jedu.