tyfoza napsal:
Hliníková krabička a ovladač jsou hotové. Je to jenom opískovaný hliník. Když půjde všechno dobře, tak v pátek testujeme komplet AST2 a na Krocanovi to bude k vidění.
Paráda i ten display se jeví velice pěkně a bude video Tyfe?
blejdamintxr650r
A je to
Hodiny přes celý displej považuju za přínos pro toho, kdo to bude mít pouze jako tripmaster a když ho nechce vidět, můžou tam svítit hodiny.
Na sluníčku čitelnost skvělá.
Nad displejem krycí plexi, zatím obyčejné. Bude tvrzené.
Mám z toho dobrý pocit, už to nevypadá jak nějaký bastl, ale s těmi tlačítky to tak nějak dospělo.
Chybička - je to vidět na první fotce - displej není přesně uprostřed výřezu pro něj, protože jsme zapomněli v modelu vyfrézovat drážku pro napájení podsvícení. Další krabička už to bude správně.
tyfoza přiložený následující obrázek:
[66.54Kb]
Upravil tyfoza dne 04-10-2013 17:27
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
tyfoza napsal:
A je to
Hodiny přes celý displej považuju za přínos pro toho, kdo to bude mít pouze jako tripmaster a když ho nechce vidět, můžou tam svítit hodiny.
Na sluníčku čitelnost skvělá.
Nad displejem krycí plexi, zatím obyčejné. Bude tvrzené.
Mám z toho dobrý pocit, už to nevypadá jak nějaký bastl, ale s těmi tlačítky to tak nějak dospělo.
Chybička - je to vidět na první fotce - displej není přesně uprostřed výřezu pro něj, protože jsme zapomněli v modelu vyfrézovat drážku pro napájení podsvícení. Další krabička už to
bude správně.
Je možnost mít AST bez tlačítek na krabičce. Bylo by pouze dálkové ovládání. Mělo by čtyři tlačítka. A tlačítko MODE by sedělo v malém komínku, aby nebylo jej možné zmáčknout nechtěně.
Na cenu to vliv nemá. Pouze na rozměr a větší kompaktnost zařízení.
Rozměr AST se čtyřmi tlačítky na krabičce je 100×78mm.
Bez tlačítek by to bylo 100×65mm.
Myslíte si, že by to někdo mohl chtít pouze s dálkovým ovládáním?
tyfoza přiložený následující obrázek:
[114.51Kb]
Upravil tyfoza dne 08-10-2013 03:15
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Video s AST2: co je nového, ukázka otáčkoměru atd.
pro Pardála a všechny ty, co nepovažují tento tripmaster za jednoduchý, je to video zajímavé přesně od času 17:44 viz. tady http://www.youtub...age#t=1064
[youtube]a7ZFo3hmn3A[/youtube]
Upravil tyfoza dne 08-10-2013 01:54
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Ještě je třeba zmínit velikost písma - AST2 má 15mm
(pro srovnání IMO má 16mm, RNS má 18mm)
Odvažuji se říct, že velikost písma je srovnatelná.
pozn. na fotku z bleskem z blízka dobrá čitelnost, že
tyfoza přiložený následující obrázek:
[103.63Kb]
Upravil tyfoza dne 08-10-2013 10:08
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Mireczech napsal:
ahoj, máš už představu, kdy bude finální verze k prodeji?
Od 1.11.2013 bych chtěl začít sbírat objednávky.
Záloha bude 1500 korun. Měsíc potřebujeme na dodání.
Výrobní kapacita je aktuálně 5ks za měsíc.
Skoro jako u pojizerských huček vlastně ne, těch dělali na Cimrmanově bustě za den i... i tři.
Upravil tyfoza dne 08-10-2013 11:07
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Na offmoto padly zajímavé dotazy. Tak odpovědi dávám i sem:
Možnost napájení?
přímo od moto baterie 12V nebo čímkoli jiným 6-24V (od baterie proto, aby měřák palubního napětí měl co měřit)
Spotřeba je 125mW čili zanedbatelná. Nemá to žádný svůj vypínač, když otočím klíčkem, zapne se i AST.
Možnosti snímače rychlosti - magnetický/hallův snímač?
Jsou obě možnosti. Můžeme se také přímo připojit na stávající snímač tachometru, pokud to není mechanický šnek a lanko. Pro přesnost tripmasteru je nezbytné mít snímač od předního kola.
Výstahy na podpětí/přepětí tě upozorní v jakých režimech? Pokud budu mít nastavená pouze Trip Master, bude to signalizovat?
Nebude to signalizovat.
Výstrahy se zobrazují pouze v režimech mimo závod - CLOCK (hodiny), NO RACE (rychlost/teploty/napětí/palivo) a REV COUNTER (otáčkoměr). V režimu TRIPMASTER a LAP COUNTER (počitalo kol) se výstrahy nezobrazují.
Proč?
Protože pořád je nejvíce poptávaný jednoduchý tripmaster a ty další věci tam jsou bonus navíc. Teď přeskládáme SETTINGS (nastavení) tak, aby pro tripmaster člověk nemusel proklikat všech moc obrazovek, ale když si vybere počet režimů 1-4 tak už nemusí nic víc nastavovat.
Tento problém řeší dva kusy AST.
Motohodiny jsou závislý na snímání otáček jak jsem pochopil. Lze to zapojit jako počítadlo mth omotáním nějakýho snímače na kabel od indučky?
Trefa - snímač otáček je kablík namotaný na kabel ke svíčce. V případě cívky přímo ve fajce, se musí připojit tam. Zapojíš to na jakoukoli motorku.
Jaký jsou použitý konektory na propojení ovladače, snímače od kola, .... ideálně foto
Konektory CINCH nebo volitelně speciální vodotěsné.
Aktuálně testuji ostrou verzi a mám to zapojené napřímo. Chceme použít klasické CINCH konektory. To souvisí v vodotěsností. Lze mít 100% vodotěsné konektory a ne CINCH, ale už to bude za příplatek. Odhaduju to plus 200Kč.
Jak dlouho to vydrží pod vodou - přístroj i ovladač, konektory?
Třicet minut v metru vody. Ještě ověříme. Plánujeme AST vařit ve skleněném hrnci a sledovat teplotu podle čidla vnější teploty.
Ovladač, krabička s AST - zcela jistě splníme normu IP66. Ono zvládne velmi pravděpodobně i IP67 - třicet minut v jednom metru.
Problém mohou být konektory - CINCH se dá zaizolovat vulkanizační páskou a nebo máme ověřené vodotěsné konektory, ale ty kvůli ceně v balíčku za 3500korun být nemohou.
Pokud budete upravovat funkce, bude možný přehrát nějaký ten program už v prodaným přístroji?
Ano.
Uvnitř je konektor, zespodu čtyři šrouby. Rozloupneš krabičku, připojíš kabel k počítači/programátoru a nahraješ nový SW.
Upravil tyfoza dne 08-10-2013 11:20
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Dá se v průběhu jízdy přepnout mezi modem trip 10 a trip 100 aniž bych přišel o najeté kilometry?
Co když někde sjedeš s vypnutým motorem ? myslím s vypnutým zapalováním , např. problém s dobíjením a chci šetřit bateriii a přitom bych rád aby to počítalo
Je tam nějaká záložní baterie ?
Ináč teda smekám,
Upravil PetrAT dne 08-10-2013 14:33
(1) Dá se v průběhu jízdy přepnout mezi modem trip 10 a trip 100 aniž bych přišel o najeté kilometry?
Nedá. Při jízdě si režim 10m a 100m nepřepneš. Idea byla, že na startu to víš a vlastně za jízdy na tlačíko MODE vůbec nesaháš. Proto taky není na dálkovém ovládání, ale jenom na krabičce. Stejně všichni jezdí na 10m. Ale vyřešit se to dá - Kdybys to potřeboval přepnout - nemusíš spoléhat na SUM KM, ale stejně pořadateli nahlašuješ tachometru stav ODO KM. A naše čtyři nezávislá nulovatelná počitadla kilometrů (viditelná v NO RACE a REV COUNTER) a ODO KM počítají pořád bez toho jestli máš zapnutý režim trimpaster nebo cokoli jiného. Takže ODO bude správně vždycky. Jenom přijdeš o svůj stav SUM KM, čas strávený na trati a průměrnou rychlost; ale jde o tripmaster, že.
(2) Co když někde sjedeš s vypnutým motorem ? myslím s vypnutým zapalováním , např. problém s dobíjením a chci šetřit bateriii a přitom bych rád aby to počítalo
Počítat to bude pouze, když je to zapnuté. Řešení - natáhni si kabel rovnou od baterky a nespínej AST zapalováním, dodělej si vypínač zvlášť.
Tohle není záležitostí AST. Žere to 125mW a napájení může být 6-24V. Při vypnutém zapalování, když chceš šetřit baterku spotřebu AST vlastně ani nepoznáš. Z klasické malé 9V baterie by AST jelo třeba dvě hodiny, ale olověná motobaterie zvládne opravdu moc.
Příklad - motobaterie napětí 12V, kapacita 10Ah. 12V×10Ah=120Wh Spotřeba AST je 0,125W. 120Wh/0,125W=960h. AST vycucne plně nabitou baterii za 40dní. Ale takhle to počítat nelze, protože olověný akumulátor se nevybíjí lineárně a výpočet neodpovídá přesné fyzikální realitě. Zcela jistě můžeme říci, že 4 dny nepřetržitého provozu AST motobaterie bez problémů zvládne. A to už snad budeš v cíli.
Je tam nějaká záložní baterie ?
Uvnitř je baterie CR2032, její životnost odhadujeme na 10let. Podobně jako v počítačových základních deskách. Drží pouze datum a čas. Díky ní AST počítá čas při závodě i když je vypnuté. Ale pouze čas!
Upravil tyfoza dne 08-10-2013 15:13
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Jsou výstupy zkratuvzdorný a je zařízení odolný proti přepólování? Odolný proti libovolnému připojení palubního napětí na kterýkoliv konektor?
6-24V ? Případně nízkoampérovému VN třeba z indučky nebo z ohradníku? (důvody jsou ....proklepaný kabel....atd).
Všechny vstupy jsou zkratuvzdorné a odolné proti přepólování.
Odolnost VN není u vstupu teplotních čidel - teplotní čidla by měly být odolné proti 5kV - což může být málo.
Ostatní vstupy jsou VN odolné.
Takže když omylem zapojíš drát snímače otáček do teplotního čidla - tak to AST zvládne.
Ale pokud by se přímo drát ke svíčce dostal do teplotního čidla, tak by pravděpodobně procesór zasyčál a byl by v pérdeli. Budeme to muset zkusit
Upravil tyfoza dne 08-10-2013 23:48
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
PetrAT napsal:
řešili jste odolnost proti vibracím?
- od motoru
- od jízdy v terénu
No myslím si, že vibrace na AST nemají vliv.
Poraď, jak tohle testovat. Nechat to pomlátit ve staré pračce? Nevím.
Krabička je hliník, tam není co řešit. Plexi je nacvaknuté natěsno, na okraji silikon. Elektronika je SMT montáž, osazená ručně. Základní deska je přišroubována přes plastový sloupek k masivnímu hliníku. Všechny šrouby na sobě mají tmel proti povolení.
Z displeje vede pásek do základní desky, je tam konektor s pojistkou proti vysunutí. Podsvícení displeje je konektor s pojistkou - bez šroubováku se asi rozpojit nedá.
Displej je nalepený silikonem a je hodně natěsno. Tady cítím možný problém viz. https://picasaweb...directlink
Že by se displej vlastní váhou uvolnil je nepravděpodobné, ale možná by to chtělo zezadu nějaký pojistný pásek, protože se displej dolní stanou o nic neopírá.
Upravil tyfoza dne 09-10-2013 00:31
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
qwert napsal:
Jezdím stále,jeden pošli,na otřesy a vodu ti to otestuji řádně..
No jo, když to přežije u tebe, tak všude.
Uvidíme. Až se jich pár prodá vyrobí, budou i na testování, to je jasné.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
Ještě rozeberu cenu - má to být použitelné zařízení dostupné v ceně 3500 korun. Aby si to mohl koupit každej. Pro někoho je zajímavý jen tripmaster, někdo chce otáčkoměr, někdo teploměry a voltmetr, někdo chce nahradit rozbitý tachometr nebo tripmaster.
Za 3500 korun dostane člověk AST včetně dálkového ovládání na řídítka. Do AST vedou konektory CINCH. Krabička je obyčejný šedý pískovaný hliník. Krycí plexi UV stabilní.
Snímač ke kolu k tomu za ty peníze být nemůže. Tisíc korun stojí jenom hliník a frézování. Něco stojí součástky a výroba základní desky. Čtyři hodiny to elektronik osazuje a testuje. Ta cena kopíruje výrobní náklady.
Kdo bude chtít rozšíření o kontrolky, dostane ho. Kdo bude chtít super vodotěsné konektory, může je mít. Kdo chce mít krabičku v barevném eloxu, může ji mít. Kdo k tomu bude chtít i snímač ke kolu, tak ho dostane. Ale nemůže si nikdo soudný myslet, že to lze mít za tři a půl tisíce.
Tvrdím, že mít takový tripmaster/palubní počítač i s dálkovým ovládáním za 3500korun je ve srovnání s konkurencí velmi levné. A taky už se vyskytly docela zásadní tlaky na to, že bychom to měli zdražit. A kde je tam nějaká marže pro prodejce atd. Taky už přišly nějaká maily, že by to někdo chtěl, ale i se snímačem ke kolu případně s nějakou změnou. A za stejnou cenu...
Pořád platí, že AST je komunitní produkt od rallye nadšence pro rallye nadšence. A náhodou to má o nějakou funkci víc než obyčejný tripmaster VECTOR nebo RNS. Joj.
Upravil tyfoza dne 09-10-2013 09:38
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola. tyfoza.blogspot.cz
tyfoza napsal:
Ještě rozeberu cenu - má to být použitelné zařízení dostupné v ceně 3500 korun. Aby si to mohl koupit každej. Pro někoho je zajímavý jen tripmaster, někdo chce otáčkoměr, někdo teploměry a voltmetr, někdo chce nahradit rozbitý tachometr nebo tripmaster.
Za 3500 korun dostane člověk AST včetně dálkového ovládání na řídítka. Do AST vedou konektory CINCH. Krabička je obyčejný šedý pískovaný hliník. Krycí plexi UV stabilní.
Snímač ke kolu k tomu za ty peníze být nemůže. Tisíc korun stojí jenom hliník a frézování. Něco stojí součástky a výroba základní desky. Čtyři hodiny to elektronik osazuje a testuje. Ta cena kopíruje výrobní náklady.
Kdo bude chtít rozšíření o kontrolky, dostane ho. Kdo bude chtít super vodotěsné konektory, může je mít. Kdo chce mít krabičku v barevném eloxu, může ji mít. Kdo k tomu bude chtít i snímač ke kolu, tak ho dostane. Ale nemůže si nikdo soudný myslet, že to lze mít za tři a půl tisíce.
Tvrdím, že mít takový tripmaster/palubní počítač i s dálkovým ovládáním za 3500korun je ve srovnání s konkurencí velmi levné. A taky už se vyskytly docela zásadní tlaky na to, že bychom to měli zdražit. A kde je tam nějaká marže pro prodejce atd. Taky už přišly nějaká maily, že by to někdo chtěl, ale i se snímačem ke kolu případně s nějakou změnou. A za stejnou cenu...
Pořád platí, že AST je komunitní produkt od rallye nadšence pro rallye nadšence. A náhodou to má o nějakou funkci víc než obyčejný tripmaster VECTOR nebo RNS. Joj.
Napsal si to pekne,dělali jste to pro nadsence,ne pro nenazrane prekupniky, ti mají v nabidce TT produkty. Klobouk smekám a jak spustis objednávky dej vědět. Toto chci.
Jak to budete testovat hodil bych cucku,Doufam, ze to sem hodis. Myslím ze postupným testováním u nás nadšenců samo vypluje na povrch to co bude potřeba třeba doladit či vylepšit. Za Ty love je to bez diskuze.
blejdamintxr650r